18 mars 2009

Skogsturken



Blev påmind idag om Skogsturken utav en på Facebook.

Skogsturken handlar om ett par killar som är ute och spelar Frisbee-golf och de möter en kille i vit pirat siden skjorta och vita ustvängda tighta byxor.

Alltså, jag kan tänka mig att det skulle kunna vara Flottsbro * som ligger utanför tullinge i Botkyrka pga turkarna. Men sen skulle det kunna vara vart som helst också. Här kommer en sammanfattning a lá Halvvampyrs Bekännelser för er som inte tidigare sett Skogsturken.

En turk är på väg ner för en backe med en saftdrink i handen.
Någon kastar en röd frisbee som har en riktning rakt emot turken.
Tyvärr så verkar som att turken inte har några reflexer och får den i huvudet.

"Höh!" Utbrister turken och spiller lite dricka på sin arm.

En kille som är ute med sällskapet och spelar frisbee golf filmar detta och ser att turken blir träffad utav frisbeen.

"Fooore" ropar han efter att turken har blivit träffad.

Turken har ännu inte upptäckt killen med kameran som just ropat "Vi kastar en frisbee... akta er" med golftermer och undrar:
"Vem var'e?" lite förvånad.
Han tar resterande drink och slänger den på marken det tuffaste han kan. Sträcker lite på sig och går lite bredbent nedför backen.
"Vem var'e?" ropar han igen och tittar runt lite förvirrat.
"Vem var'e som kasta?"
"Ingen" Svarar kamerakillen. (Jag får intrycket av att redan där så driver kamerakillen med turken, dvs innan han gör turken offentlig på Youtube. Hans "Ingen" låter som att talar bruten svenska. Härmas han? eller försöker han bara kommunicera på samma nivå?)
"Vaddå ingen? Säg vem det va... fucking var!"
"Neeeej, ta det lugnt. Vi var här och kasta frisbee så såg jag..."
"EY LEN SÄG VEM DET VAR!! Innan jag jag tittar din fucking kamera!"
"... Det kommer en frisbee sen sa vi..." (Han menade väl "Fore") och svamlar lite i mun på turken.
Kamera killen får en knuff.
"Men ta det lugnt!" Säger han till turken och fortsätter att förklara:
"...Och ni sa 'okej', den här killen sa 'Det är lugnt'" och pekar på en av turkens kompisar som hunnit ner för backen.
Turken blir arg:
"Lyssn... Va'ska jag göra med min fucking skjorta? Va?" Och pekar på sin arm som blev blöt då han spillde ut sin drink.
"Var det jag som kastade eller?" Försvarar sig Kamerakillen.
En av turkarna får en blixt idé. Händelsen har ju dokumenterats på film. Han har då lösningen:
"Hörru! Lyssna!!"
"Vem var'e som kasta?"
"Du har filmat allt det här. Spela upp det här. För mig nu. Den som har kastat ska få stryk! Du har filmat allt. Spela upp det här. För mig nu. Du filma ditåt, jag såg det"
"Ta det lugnt, ta det lugnt" Säger kameramannen.
"Vem var'e som kastade? Mammas död om du som kastat. Mammas död kom!" Säger turken medan två av hans kompisar försöker ta han därifrån.
"Ta det lungt" Svarar kameramannen.
Turkarna tjatar om att han ska spela upp filmen.
"Ta det lugnt. Det är ingen idé"
"Vaddå det är ingen idé?!!" Säger turken med fix idén. Han trodde ju att hans idé att se på filmningen var asbra ju, så han blir ju lite upprörd.
"Vad fan, vad snackar du... Vi sa att vi skulle kasta!"
"Det räcker, det räcker... kom vi går" Säger turkens vänner och lugnar ner sällskapet.
"Har du filmat det här?"
"Nä, jag har inte filmat. Varför ska jag göra det för?" (Kanske för att ladda upp det på Youtube och låta oss skratta åt detta för all framtid)
"Du filma ditåt, jag såg att du filma ditåt"
Kamera killen gå och hämtar sin frisbee och går därifrån.

På jobbet satt vi några på rast vid ett bord och en av mina anställda börjar att skratta lite för sig själv och ska dela med sig om vad det är som han fnissar åt. Han hade tydligen råkat tänka på Skogsturken och berättade:
"Det är Youtube... Det finns en klipp på nätet då det är några som spelar frisbee och så kommer det några..." Han pausar och tittar på mig.
"Invandrare... Får man säga så? Invandrare?"

Jag skrattar högt. Tycker att det är så roligt när svenskar vill vara så politiskt korrekta ibland.
"Svenne... Får man säga så? Svenne?"


Säg bara turk, blatte, svartskalle!!! Jag säger ju det!
Men inte till Skogsturken. För då "Mammas Död... vem var det som kasta! Vad ska jag göra med min fucking skjorta!"


* Fotnot: Det här hände tydligen på Djäkneberget i Västerås. Videon spelades in den 8 februari 2002 och laddades upp på Internet i maj 2003 och är idag något av ett svenskt internetfenomen. Många hemgjorda parodier på videon har gjorts och lagts upp på olika videosajter, bland annat Skogsturken.se

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahahaha, vad e detta??? hahahahahahaha Jag kan inte lyssna just nu på dialogen men tack vare ditt inlägg så har jag en ide av vad som pågår! hahahahahahaha HELT UNDERBART!! hahahahahaha & din kollega... eh, får man säga så? hahahahaha SOM OM HAN HADE TVEKAT ATT ENS SÄGA NÅGOT IFALL DU INTE VARIT DÄR!!! Hahahahahahaha Han hade inte frågat de andra om "man får säga det"! hahahahahahahahaha

Gangsta sa...

Det var det som var så kul!!
Han ville vara artig HAHAHA
Du måste ju kolla på klippet på youtube. Finns länkad på varje "Skogturken" i texten. Du kommer säkert känna igen dina kompisar HAHAHA

Anonym sa...

Hahahahaha, vaddå, var det en pik mot alla mina blatte-homies?? Bara för att man e en liten blatte från blatte-staden, eller?? hahahahahah MALMÖ FOREVER!!! hahahahahahahahahaha Men seriöst, det var bara så sjukt roligt!! Blattar i Sthlm pratar ännu roligare än vad de gör i Skåne!! hahahahahaha

Gangsta sa...

Det kanske är bara för att det är exotisk för för mig och inte är van men Bruten skånska är nog det roligaste som jag har hört. :D
Bruten sthmlska är man ju van vid.

wicecrew sa...

Haha den här videon går aldrig att se för många gånger.

Gangsta sa...

Verkligen inte!

Går inte en dag utan att man frågar nån "vem som kasta?" eller "vad ska jag göra med min fakkin skjorta!?".
Det roliga är att ALLA fattar ju direkt vad man menar. Man får alltid ett svar som "Den som filmar ska får stryk". HAHAHA