1 april 2009

1:a April


"Jag har krockat med en person och har inte hunnit fixa försäkring. Är i Avesta lasarett för att killen gjorde illa sig. Shit!"

Skickade denna SMS till 3 pers idag. Det var mitt försök till April skämt idag.
Köpte en bil igår så det var lägligt och säkert typiskt mig att krocka dagen efter att man införskaffar sig en bil.
Dock var det bara en som ringde och skällde på mig lite.
"Vad är det för datum idag förresten?" frågar jag.
"1:a April" svarar han och fortsätter att skälla på mig för att han är så upprörd.
"Hmm... Första april" säger jag tillbaka. Men han fortsätter att skälla.
Han fattar ju inte så att jag blev tvungen att säga så att han fattar:
"April, april!"
"???... Det var inget kul" svarar han.

Jag har lurat många genom åren och det har inte alltid behövt vara 1:a April. Bara kul att luras ibland.
En gång då jag jobbade i tyresö så satte jag upp en lapp där det meddelades att pga nedskärningar och dålig ekonomi så skulle vår restaurang läggas ner.
Personalen skulle i sånt fall bli förflyttade eller bli uppsagda.
Lappen var skrivet som ett PM och var rätt fint formulerad. Advokat-svenska liksom.

Jag gick runt hela dagen och var lite ledsen och då folk frågade mig om mer info så ryckte jag lite ledsen på axlarna och typ:
"Sånt som händer... *Suck*"

Personalen blev lite oroliga och det var allt som folk pratade om på hela dagen.
Arbetsmoralen var inte hög den dagen.
Konstigt nog så var det ingen som ens kom på idén att det hela kunde ha varit ett April-skämt.

Jag hann sluta för dagen utan att jag avslöjade för folk att det hela var ett 1a April-skämt.
Glömde helt enkelt bort det.

Drygt en vecka senare så har jag glömt bort det här skämtet helt och två tjejer står och pratar om vilka jobb som de har sökt och vad de ska göra i framtiden.
"Ska ni sluta?" Frågar jag förvånat.
"??... Ja? De ska ju lägga ner"
"Lägga ner? VA? Vart har ni hört det? Det har jag inte hört nånting om. Jag måste kolla mejlen"
"Men du satte upp den där lappen i förra veckan"
"Lapp?..."
Jag tänker tyst i tre sekunder. Paus.
"Lapp? HAHAHA Jahaaaaa.... näääää, det där var bara på skämt. Det var ju första april. Sa jag inte det?`HAHA jag hade helt glömt bort. Vad ni skräms tjejer!"

Tjejerna tittar lite surt på mig. Stackarna har ju gått och börjat söka jobb och grejjer.

2 kommentarer:

Katarina Perez sa...

Alltså du e heeeeeeeelt skadad, hahahahahahahahaha Jag fattar inte hur du inte kunde få sparken över något sådant!! Tänk om alla bara hade stuckit, ingen personal kvar!! hahahahahahahahaha DU E INTE KLOK!! hahahahahaha

Gangsta sa...

Det var ju jag som var chef.
Inte sparkar jag mig själv!
Hihi!