10 april 2009

The Exorcism of Emily Rose


En av mina favorit skräckisar är den där "Besatt".

En av anledningarna till det, är för att jag skiter nästan på mig varje gång som jag ser den.
Demoner, spöken och Poltergeist är verkligen saker som jag tror på kan ske.

Filmen är baserad på en sann historia som har hänt i tyskland.
Farsan och morsan har också berättat om en gång då de mötte en besatt tjej i Argentina som bodde granne med oss då vi var små. Det är läskiga saker man får höra från då det hände och de utförde en exorcism på den här granntjejen.

Vi var och såg Emily Rose-filem på bio med syrran och en feg jävel som hatar skräckfilmer.
För att ni ska förstå det roliga i det som hände, så måste jag först berätta lite om filmen så att ni hajjar humorn i det hela sen.

I filmen så talas det om dödstimmen eller "Witching hour".
Det sker en massa konstiga saker just klockan 3 på morgonen i filmen.
Tjejen i filmen får sina anfall klockan 3:00 och demonerna dyker upp i filmen och spökar klockan 3:00.
Prästen i filmen förklarar att klockan 3:00 är motsatsen till 15:00 då det var klockslaget som Jesus dog på.
Det är då som demonerna är som starkast.

Tjejen i filmen sägs vara besatt utav 6 olika demoner.
Återkommande i filmen så säger hon upprepande:
"One, two, three, four, five, siiiix,!!!!!
One, two, three, four, five, siiiix!!!!!" i en hes och raspig röst som låter jävligt skrämmande.

Jag hade sett denna trailer och kunde knappt vänta på att se filmen. Lillsyrran ville se den också och jag bjöd med mig en kompis från jobbet.
Han vägrade att se den.
Killen menade allvar då han sa att han inte kan titta på skräckfilmer.
Han kände obehag och mådde inget bra utav såna filmer. Han vägrade följa med och sen den.

Så vi fick gå och se nåt annat istället.
Han tycker om romantiska komedier och goodfeel movies.
Jag fixade biljetterna och vi går och sätter oss på våra platser.

Han är lite glad för att filmen som vi skulle se på, var verkligen en film som han ville se.
Minns tyvärr inte vilken film det var vi valde istället, men det var i alla fall en
romantisk komedi.
*Pause*


-NOOOOOOT!!!!
HAHAHAHAHAHAHA

Vi sitter på våra platser och trailerna börjar.
Det visas en massa kommande skräckfilmer för att vi ska komma i rätt stämning.

Filmen börjar och filmtiteln visas... "The Exorcism of Emily Rose"
Bara att lyssna på musiken är lite läskigt.
"Vafan!!! Du lurade mig... Vafan!!! Jag hatar dig!!... Fan... Fan.. Fan... Jag hatar dig!!!"

Han satt där och gnällde under hela filmen för att jag hade sagt att vi skulle se en annan film istället. Stackarn.

Efter filmen var han helt skakis.
"Faaaaaan vad den var läskig... FAAAN vad den var läskig" Sa han gång på gång.
Jag tyckte att den var skitbra.
Jag kände mig illa till mods och var lite skrajsen.
Perfekt!!!
Inte många skräckfilmer som kan störa min som sömn den här filmen gör.

Jag kommer hem och ska gå och lägga mig.
Ställer min klocka på 2:58 och somnar.
Måste erkänna att jag var lite halvskraj då jag släckte ner den kvällen.

2:58 ringer min klocka och jag tar och ringer ett samtal prick 2 minuter senare.
Jag ringer han min kompis som var med oss på bio.
Den rädda stackars jäveln.

Det ringer:
"Threeee is a magic *Tuuuuut* numbeeeer..... yes it iiiiis...*Tuuuuut* its a magic..."
Han svarade inte så jag är tvungen att lämna ett meddelande i hans telefon svarare:
"One, two, three, four, five, siiiix,!!!!!
One, two, three, four, five, siiiix!!!!!" med så likt röst som demonerna som möjligt.
Lägger på luren och somnar om.
Tre timmar senare så ringer han. Klockan är nu cirka 6 på morgonen.

"Säg att det var du?!" Säger han lite upphetsad.
"Va?? ...Vilket?" Svarar jag fortfarande nyvaken.
"Säg att det var du som ringde inatt!!!"
Han börjar att berätta om vad som har gjort honom så upprörd:
"Först så kunde inte jag sova för den där jävla filmen.
När jag väl vågat somna och slumrar till så ringer telefonen prick klockan tre på morgonen. Samtidigt så tycker jag att det hörs ljud överallt.
Jag vågar självklart inte svara.
Direkt efter så har jag fått ett meddelande.
Klockan är fortfarande 3:00.
Jag får ett meddelande från 3svar och jag verkar ha 3 nya meddelanden som jag inte har lyssnat på. Allt är liksom 3. Det är hälften av 666.

Jag väntar bara tills klockan blir 4:00 och spöktimmen är över.
När jag lyssnar av meddelandena så låter det som om Satan har ringt och lämnat ett meddelande:
'Onetwothreefourfivesixx!
Onetwothreefourfivesixx!'.
Jag slänger ifrån mig luren... tänder alla lampor och sen så har jag suttit uppe sen dess.
Var det du som ringde eller?"

Jag sitter tyst i luren några sekunder för att bygga spänning och svarar:
"Nej..."
Killen börjar nästan gråta.
"Det måste ha varit du!!"
"Jag önskar att jag hade kommit på den idén om jag vetat att du skulle reagerat på det viset!
Tror du att jag är så störd att jag ställer klockan på klockan 3:00 för att ringa och skrämma dig? Kom igen!"

4 kommentarer:

south of sthlm sa...

hahahahahaaa....

Gangsta!

OG sa...

Hahaha, helt underbart! :D

Vic sa...

"Tror du att jag är så störd att jag ställer klockan på klockan 3:00 för att ringa och skrämma dig? Kom igen!"

Eeeeh... tror att du ar sa stord?
Det som ar lite obehagligt ar att du inte bara ar sa jalva stord, du ar stolt over det ocksa!
Hahahaha!

Gangsta sa...

HAHAHAHA
Det är RRRRiktigt!