6 april 2009

Bio


Jag minns en gång...

Då vi skulle på bio med jobbet.
Jag hade ordnat en filmkväll och folk på jobbet hade anmält sig för att följa med på bio.
Totalt så var det 11 personer som hade anmält sig.

Jag går till kassan och köper biljetterna, 11 st.

Vi tar en fika alltihopa innan filmen och sen när det är dags, så gick vi tillbaka till biografen.
Folk köpte sina PopCorn, läsk och godis innan filmen och sen gick vi fram till han "Ushern" som river biljetterna.
"Hur många är ni?"
"Elva stycken" Svarar jag.
Alla går in en och en och jag och "Ushern" räknar högt.
"En, två, tre, fyra, fem, sex, sju, åtta, nio, tio, elva... Sådär ja"
"Ja... och elva biljetter. Varsågoda!"

Vi går in i det mörka salongen.
Vi har nästan en hel rad bokad för bara oss. Vi kliver in i raden och går fram till det första numret som är vårt säte.
Sen sätter sig alla ner på var sin stol. Förutom en som står upp.

"Var ska jag sitta?" undrar han. Stolarna på raden hade tagit slut.
"Men fan vad konstigt? jag bokade elva biljetter. Hur många är vi? Få se... En, två, tre, fyra, fem ,sex, sju, åtta, nio, tio och elva. Hur kommer det sig att du inte fick plats?"
"Men vi är tolv!"
"Nä.. elva"
"Men du måste ju räkna med dig också"
"Oj då"

Stackarn fick sitta ensam i nån annan rad där ingen annan satt, men vi fick ju en person gratis i alla fall.

4 kommentarer:

Katarina Perez sa...

HAHAHAHAHAHAHAHA Ja, matten e inte särskilt bra verkar det som! hahahahahahaha & inte erbjöd du dig själv att ta hans plats heller så att han inte blev utanför!! hahahahahaha

. sa...

haha va detta i Heron lr?? haha

Lisa sa...

hahaha :P

Gangsta sa...

Faktist så var det inte Heron. Detta var sergel.
Kan fan inte komma på vilken film det var vi såg.
Men det var med Heron personalen.