4 maj 2009

** Lat

Ja, jag kanske har varit lite lat.

Känns som att jag försummat mina trogna läsare.

Senaste veckan har varit fart på.

Först jag i sthlm på begravning.

Samma dag får jag reda på att Sverige Chefen ska komma till min restaurang på besök dagen efter.
Inget varlborgsfirande...
Tänkte iofs inte fira ändå men det hade varit trevligt att umgås med familjen.

Men jag tar tåget i torsdags till Hedemora för att fixa i ordning inför besöket.
Städar tills klockan 3 på jobbet.
Drar hem och sover och återvänder till restaurangen klockan 7 på morgonen.
Besöket går hyfsat bra.

Efter besöket är det dags att börja med de vanliga 1 på månaden grejjerna. Löner, inventering och månads avslut.

Kommer hem vid 19 och sover i nästan ett dygn.
Eller inte...
Är på jobbet 11 till 17 och det är extremt lugnt, så jag känner mig överflödig.
På kvällen ska det vara fest här i Hedemora. Det är den där Rave klubben som ska ha fest.
JetLag.
Halv sju får jag reda på att arbetsledaren som skulle ha jobbat stängning inte kan komma och jobba då han ramlat av sin moppe (egentligen är det motocross och man får vara tacksam att han inte skadade sig mer. Jag säger bara moppe för att det ska låta mesigt).

Alla andra arbetsledarna skulle ju på festen och jag hade inte mage att be de att jobba då de sett fram emot denna. Så jag drar till jobbet igen klockan åtta och jobbar till halv två på natten.

Kommer hem men är jävligt pigg.
Så jag drar på rejvet och dansade till 4:30.
Skulle egentligen ha jobbat klockan 6 på morgonen. Men de skötte sig så bra så att jag kunde sova vidare.

Nu är man på plats igen i Hedemora. Tillbaka till vardagen.
Om inte vädret blir ultra fint så kommer jag att skriva en massa.
Det är ju så att jag är spanjor och kan inte sitta inne då det är fint väder.

Tog fram mina BMX cyklar häromdagen, har inte cyklat sen jag flyttade till gävle för 2 år sen.
Fixade däcken och drog ut på en tur. Inga tricks vågar man sig på.
Fan att man vet att det gör ont att ramla. Pinsamt skulle det vara också eftersom Hedemora är en sån byhåla att skulle jag skrapa upp knät så skulle alla veta att jag inte kan cykla.

Har varit ute och grillat med infödingarna också. Riktigt mysigt var det.
De drog ut mig på spökjakt också. Tydligen en läskig ställe här omkring som sägs vara hemsökt.
Norn hetter det.
Tyvärr så var det enda läskiga att det var mitt i natten.
Då jag inte är mörkrädd, så var det bara mysigt att springa runt i en gammal kyrkogård och ta bilder för att hoppas på att ett spöke fastnar på bild.

Så ifall ni undrar vilken sten som jag har krypit in under så kallas det för sommar, sol och mycket aktiviteter. Tänk på att bloggen startades då året var som mörkast och kallast i Hedemora. Rastlösheten väckte denna blogg!

1 kommentar:

south of sthlm sa...

Ja, det är fördjävligt...