24 november 2008

"Ex"orcisten


Sista festen jag var på innan jag flyttade till Gävle var Midsommar fest på nåt klubb. De hade White-Party tema.

Jag klädde mig helt i svart!

Rätt kul fest... Sista kvällen med polarna.

Min Bästis kom dit också... Han från "Hundringen". På sista tiden hade vi inte umgåtts särskilt mycket. Men varje gång vi träffas så är det som förr i tiden.

På klubben träffade jag ett ex som varit tillsammans med.
Tror att det höll max 3 månader men vi kom alltid bra överens de gångerna vi sågs.
Hon var lite berusad, hennes kompis var ap- kalas (tror att sist jag träffade hennes kompis så var hon också skitpackad) och jag hade druckit en del.

Min polare fick för sig att bjuda på shots. Jag älskar shots... kallas för "Hot-shots" av mitt kompisgäng. Mycket för att alltid när vi gick ut så är jag galen i Shots (another story).

Polaren köpte då nån äckelpäckel shot som heter Ferdinant eller nåt sånt. Typ som Jägermeister fast annat.
"Det här är gjord på örter... skitbra för magen" säger polaren.

Vi shotar och exet tar en också.

Det ena leder till det andra på dansgolvet och det slutar med att jag och "X"-et hånglar på dansgolvet.
Kändes soft som en liten sista äventyr innan Gävle. Hon var singel, jag singel så det kändes som inga problem när hon bjuder mig hem till sig.
Det var ganska uppenbart vad som skulle ske då. Vi hoppade på första bästa taxi och begav oss hemåt.

Vi snackar lite i taxin... pussas lite... tafsas lite o så plötsligt så kom det!

"BLÄÄÄÄÄÄ.... KRÄÄÄÄK.... BLOOOAAAÄÄÄ!!!"

Hon Kräks i taxin.... Hon kräks över hela sig själv... hon kräks på sin handväska... hon kräks på taket... på golvet... på framsätet.

Jag gör allt för att rikta hennes huvud ifrån min riktning. När hon är klar är hon täckt utav Spya och har ingen aning om vad som hänt...
"Måste varit shoten, för så full är jag inte"

Taxichaffisen... typ etiopier eller somalie blir helt galen!!

"Vafan!!! Nu måste ni betala sanering. 1500:-" vill han ha.

Jag antyder att det är sånt som händer, att taxi-bolaget borde räkna med sånt ibland. Att det borde finnas nån slags försäkring för sånt här. Påstod tom att det var hans fel att hon blev illamående pga att han körde som en galning (inte sant) osv.

Han stannar till på en Mack och försöker fråga andra Taxiförare vad som gäller för jag vägrar betala. Taxiförarna står ju klart på hans sida.
Jag ringer en kompis som även kör taxi och rådgör.
"Det är bara och pröjsa... Hade det varit min bil skulle jag ha spöat dig"

Samtidigt som allt detta pågår har exet hoppat av bilen och fortsätter tömma sin mage. Sitter på huk vid vägkanten.
Helt plötsligt är hon en Zombie... skitpackad... fattar ingenting.

Jag lyckas till sist att övertala föraren att jag ska rengöra hans bil.
Inne på macken köper jag mattrengörning och en massa annat bilinteriör rengörning.
Torkar upp spyorna med papper... sprutar en massa medel överallt... tar ut och spolar mattorna med högtryck. Gör vad jag kan för att bilen ska lukta gott.

"Jag kommer inte kunna köra mer ikväll... ni har sabbat min kväll... ingen kommer vilja åka med mig nu när bilen luktar spya" säger chaffisen.

"nä... nu är det bra... luktar ju knappt... rengörningsmedlet är skitbra"
Fan vad jag ljuger.

Han kör oss hem i alla fall. Jag betalar dubbla det som finns på taxametern. Tycker ju synd om killen.

Jag släpar exet upp till hennes lya. Öppnar dörren. Hon tar av sig kräk-klänningen (som var vit innan, nu var den typ brun) och ska gå och lägga sig.
"Ska du inte ens duscha eller borsta tänderna gumman?"
"Agagalulubrbaba" mummlar hon och däckar.

Jaha... där står jag som ett kåt fån.
Vad ska man göra liksom.
Skrev en liten lapp om att jag inte kunnat sova och passade på att dra hem (bodde rätt nära så det gick att promenera) och att vi skulle höras.

Pratade inget mer sen om detta...
Nästa gång vi sågs så hade det gått ett halvår och hon skämdes.
"Förlåt för senast... shit... jag kommer inte ihåg nånting från att vi drog från klubben"

Nä... det kallas för "förträngda minnen" jag skulle inte heller vilja minnas.

1 kommentar:

Gangsta sa...

Bli inte arg när du läser detta. Det är bara du och syrran som vet om att det är du på historien. Men det är bland det mest skrattretande jag varit med om HAHAHAHA... Sorry! Bli inte arg.