24 november 2008

Hotshot


Ett smeknamn som jag fick eftersom jag alltid var den som jämt beställde in shots.

Det fanns en tid då jag inte längre kunde dricka tequila. Kunde inte ens känna lukten av den.
Det var nångång efter en spanien resa som jag inte tålde det längre.

Hade avstått från tequila i runt två år ungefär som en kompis som jobbade som bartender introducerade mig för en tequilashot som var rätt god.
Nebola (dimman) kallade han den för. Det var tranbärs juice skiktad med Tequlia Gold och sen pressad lime. Shoten var bland det snyggaste jag sett. Bottnet bli rött och den gula tequilan ligger på toppen. Den pressade limen hamnar emellan dessa så det ser ut som en dimbalk.

De levde jag sen på i nåt år på krogen efter det... Skit gott tyckte jag.

Besställde in såna varje gång som jag upptäckte att baren hade Tequila Gold.
Efter det kunde jag äntligen dricka tequila igen.

Vi var på en hip hop klubb som hette Mansion som låg på restaurang Södermalm.
Det var vår stammishak den sommaren.

Det jobbade en rätt så söt Bartender i baren som var från ryssland eller nåt sånt.
Jag och en kompis går fram till baren och beställer var sin bira.

Jag frågar ifall hon har Gold. Det hade hon, så jag beställer in två Nebolas. Hon hade aldrig gjort såna förut så det var lite spännande för henne. Hon verkade inte kunna motstå frestelsen så hon tog ett sugrör, doppade den i shoten och smakade.
Hon grinade och såg lite äcklad ut.

Jag märkte ju det så jag skrattade lite retsamt åt henne.
Då tyckte hon att jag skulle smaka en av hennes shots. Jag förstod självklart att det var nåt lurt med detta och att hon nu skulle försöka göra bort mig.

Hon blandade en shot som jag senare fick veta heter "Flatliner".
Den bestod utav Sambucca, tequila och tabasco tror jag.

Hon hånlog lite elakt medan hon blandade shoten och sen serverade de till oss.

Ett... två... tre... SHOT!

Min kompis vek sig halvt och beklagade sig... han såg inte ut att må bra och det såg ut som att han skulle kräkas vilken sekund som helst.

Shoten måste nog varit det vidrigaste jag druckit. Det brände ner i halsen när man drack den och smakade soppa av nåt slag. Smakade inte shot alls. Smakade maträtt i shotsform eller nåt.

Utan att röra en min så tittar jag på henne som att jag var nöjd och ba'
"hmm... det här var ju skitgott. Ge mig en till"
Bara för inte bli knäckt... jag hatade och hatar fortfarande denna shot.
Vidrigaste jag druckit.

Nu varje lördag då vi var på mansion så gick jag till baren och beställde från henne 2 flatliners. Och det var alltid en kompis som fick offra sig att ta den med mig.

Efter det kallade de mig för Hotshot för dessa tabasco shots!

Inga kommentarer: