23 april 2009

Bee Turken


Vi gick i nian.
Jag tror att det var sjuorna som vid nån aktivitet hade byggt en massa djur utav pappmaché, som hängde i fritidsrummet som fanns i skolan, i anslutning till Skol-Caféterian.

Pappmaché, är för de som inte vet en massa små tidningspapper som man klistrar på en ballong och sen målar man dem med olika motiv.

Känslolösa, ansvarslösa, hänsynslösa, tankelösa = vi.

Nån fick för sig att boxa en av djuren som hängde från taket.
Därefter blev det Rocky filmerna med alla dessa djur och alla pappmaché figurerna låg i bitar över hela det där fritidsrummet.
Stackars småttingarna hade ansträngt sig och gjort fint, så kommer vi och tar sönder allting.
Skittaskigt, tycker jag nu.

En av dessa djur var en "bi" eller "Geting" eller nåt sånt.
Jag tog det som fanns kvar utav dess huvud och satte den på huvudet som en hjälm.
Dess pappvingar tog jag och la på axlarna . Sen sprang jag runt och störde folk som satt i Cafeterian.

Om nån satt och spelade kort så gick jag dit och ...
"BBBBBBZZzzzzZZZZZ!!! BBBbbbbbbbZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzz" och störde dessa som en jobbig fluga.

Om nån satt och läste läxor så gick jag dit och störde.
"BBBBBBZZzzzzZZZZZ!!! BBBbbbbbbbZZZZzzzzzzzzzz" och cirkulerade denne som en störig fluga.

Om det gick förbi tjejer så gick jag dit och BbbbZZZ-ade de också.

Jag gjorde allt för att vara jobbig och störa folk.

Turken som gick i vår klass tyckte att det såg skitkul ut att vara störig och leka fluga.
"HöHö HÖHÖ! Får jag också prova?"

Jag lämnar över huvudet och papp-vingarna till Turken och han börjar genast att BBbZZz-a folk.

Det hinner gå max 30 sekunder från det att han börjar leka fluga tills då Anette, skolvärdninnan dyker upp och ser honom låtsas flyga och låta "Bzzz" runt cafeterian.

"Var har du fått tag på...?" säger Anette och skyndar sig till rummet där Pappmaché djuren låg slaktade i bitar på golvet.

Sinan får sig en utskällning och blir bortsläpad mot rektorns kontor.
Stackarn.

8 kommentarer:

south of sthlm sa...

stackars Sinan...
tog det aldrig slut för hans del?

Gangsta sa...

Jo, när vi gick ut nian och inte gick i samma skola HAHA

south of sthlm sa...

tjänar man bra som RC på Donken?

Gangsta sa...

Jag kikade på det och jämförde min lön med vad restaurangchefer tjänar inom Hotell och Restaurang.
Då är det bara stockholm och Göteborgstrakterna som tjänar bättre. Så de flesta verkar nog ha samma lön faktist.

http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Restaurangchef-2348

Men hyssh-shyssh om var jag jobbar :P
Donken är som värsta maffian... Pratar man illa om de så kan man få smisk på fingrarna :)
Så jag nämner oftas inte företaget utan säger mest jobbet :P you know!

south of sthlm sa...

but of course

Gangsta sa...

Jag har såååå många donken historier... Men skulle jag börja skriva så hamnar jag på Max sen.

Anna sa...

Efter en halvtimmes sträckläsning = inte helt omöjligt med träningsvärk i magen imorgon. Jäkligt kul blogg alltså.

Gangsta sa...

Anna... välkommen!
Jo... bloggen säljs på tv-shop tillsammans med magträningsapparater! :)