20 april 2009

Inte så Gangster


Det här var nångång i mitten på 90 talet.

"Nattbuss 807" var en av filmerna som vi växte upp med.
Andra filmer var "Blood in Blood out", "Scarface", "Menace II Society", "Sökarna", "Stockholms Natt", "Boyz In Tha Hood" och "New Jersey Drive".
"Gudfader" trilogin och alla andra maffia filmerna är ju självklara de också.

Så man kan ju se att vår generation blev lite skadad ute i sthlms förorter.

I Nattbuss 807 så viftas det en del med en Butterfly- kniv.
Vi hade en kille i plugget som var lite över-skadad.
Om nån blev skadad utav video-våld, så var det denna kille.
Han hade ett helt arsenal med vapen, knivar och tårgas hemma.
För att inte tala om hans samling utav Gore-skräckfilmer och hans husdjur, som bestod utav ormar, spindlar och skorpioner.

En kväll så lekte vi med hans butterfly och jag hade aldrig rört en sån tidigare.
Visste inte ens hur den fungerade.

Butterfly är väl mer en flashig kniv, som man viftar lite med och så ser den cool ut.
Om man ska tänka effektivt, så är nog en kökskniv bättre.

Jag trodde att det bara var att vifta lite med den som tex en nunchackus.

Mitt lekande med knivar under min ungdom gick över på mindre än fem sekunder.

"Vill du prova?"
Jag: "Visst... hur gör man?" och så viftar jag med grejen och försöker att leka cool, som Carlos (Christian) i filmen Nattbuss 807.

Hack-Hack-Hack-Hack

På tre sekunder var fingrarna helt hackade och blodiga utav det vassa bladet.
Inget för barn att prova på hemma.

Kommer till plugget helt tejpad och plåstrad om fingrarna.
"Vad har du gjort?"
"Fan... fråga inte!"

6 kommentarer:

south of sthlm sa...

Haha....so gangsta!
Alla filmerna är där utom en...du kanske glömt eller missat helt...
American MeOm du inte sett den vill jag att du jagar reda på den omedelbums!
Den är en bättre version av Blood in blood out.

Gangsta sa...

Missat helt.
Trodde att jag sett de flesta.

Ska kolla upp den direkt! :)

Blondish sa...

Från knappar till knivar alltså...
Ni är farliga ni 2
vill inte möta en mörk natt..

Gangsta sa...

Fulla av överaskningar.

Blondish... Det låter sexigt...
Men det är säkert bara för att det låter blondt :P

Blondish sa...

Gå in till southish"
Nytt inlägg
Jag vred mig av skratt

Gangsta sa...

HEHE man hinner knappt vakna och man blir skickad till southish.
Ja... Jag kommer!!! :)