10 april 2009

Spöket Laban - Den romantiska spöket

Min sambo var bortrest och jag saknade henne mer än vad jag trodde att jag skulle göra då hon var borta.
Jag grävde ner mig i en massa jobb för att slippa vara själv hemma.

När man kom hem på kvällarna till en tom lägenhet, var då som man saknade henne som mest.
Man väntade bara på att hon skulle komma hem.

En kväll, medan jag låg och sov, så slår min bandspelare på sig utav sig själv och spelar musik i högsta volym.
Jag vaknar hastigt och sätter mig upp.
Kan inte uppfatta vad som pågår eller varför radion är på.

Band spelaren är längst bort i lägenheten.
För att slå på radio så måste man dra en spak tre hack åt höger.
Först så står spaken på OFF, sen drar man den ett hack så var det TAPE, sen RADIO AM, nästa RADIO FM och sist CD.
Alltså hade spaken rört sig "Klick, klick, klick" och slagit på Lugna Favoriter.

Klockan är över midnatt.

Jag kliver upp ur sängen och ska stänga av musiken då jag hör texten till låten som just då spelas:

"I can see you with me when my older...
all my lonely nights are finally over...
You took weight of the world of my shoulder... The world just goes away...
When you kiss me...
I know you miss me..."

Kunde inte låta bli att tänka på henne och att hon säkert tänkte på mig samtidigt.

Hade ju aldrig hört låten förr och jag visste inte vem som sjöng så jag letade upp texten på internet dagen efter och låten tillhörde Shania Twain - When you kiss me.

Kan inte låta bli och tänka på det snälla spöket som slog på radion mitt i natten varje gång som jag hör låten. Klart att hon dyker upp i tankarna också.

3 kommentarer:

south of sthlm sa...

Men hallå.....det här va ju inte speciellt gangsta!

det är nu man börjar ana varför det är så många tjejansikten i förteckningen över förföljare... du är en player!

Gangsta sa...

Southish!!
Kul att du är tillbaka :)

south of sthlm sa...

thänx!
har varit i sälen och känt mig rätt sliten... ;)
nej...det va din ursäkt...min är nog bara idétorka, och att jag varit överhopad av arbete
hovmästartjänsten visade sig innebära RC-tjänst, och du kan ju fatta att det va en del saker att ta itu med
nu har jag landat lite