20 april 2009

Jultomten


Det var igen "The Usual Suspects" som hängde i skolcafét.
Vi satt i en soffa och jag tror att vi hade håltimme eller nåt för det var inte många ute på rast då.
Caféterian var stängd och skolvärdinnorna var inte på plats.

Medan vi satt där och pratade så råkade jag hitta ett litet hål i soffan som jag tyckte att det var roande att stoppa in fingret i hålet.

Gåta: Vad är det som blir större och större desto mer du tar från det?
Svar: Ett hål.

Medan vi satt där och pratade så blev hålet större och större och det kom ut bomull ur hålet.

Hålet bara växte och det slutade till sist med att hela armstödet blev naket.
Tyget låg på golvet och armstödet var bara en planka omsvept av bomull.

Alltså, jag vet att folk tycker att jag är dumihuvet redan, och vissa kan inte tro att jag kunde vara så elak som liten.
Men som sagt... "bekännelser".
Det var såhär jag betedde mig i högstadiet. Jag var skolans buse och det är inget som går att göra nåt åt nu. Gick i nian och det var 15 år sen.
Innan jag får en massa kommentarer så vill jag säga att jag förstår nu att det var dumt att förstöra soffan och det drabbade alla elever och skolan fick köpa en ny med de få pengar som skolan hade osv. Ja, jag har mognat!

Nu fortsätter vi.

Vi hade en överviktig turk som inte var så smart i vår klass.
Han ville oftast vara med och busa men var aldrig så smidig eller smart, så det var oftast han som fick ta smällarna för sånt som vi startade.

"Sinan... Kom! Vi ska klä ut dig till jultomten!"
"Hö hö hö hö..." Han hade den skönaste skrattet man kan tänka sig.
Grov och mörk skratt som kom från magen.

Jag tror att anledningen till att vi kom att tänka på jultomten, var för att han oftast bar en röd collegetröja i skolan. Plus att han var lite tjock.

Vi stoppade in bomull innanför hans tröja.
Vi gjorde ett skägg och en peruk utav bomullen och en kappa utav sofftyget.

Sen sprang vi in med "Jultomten" i mitten och hälsade på folk i skåphallen.
"God Jul! God Jul!"
Måste även påpeka att detta var mitt i vårterminen.

Jag hade ett slags sjätte sinne på den tiden som varnade mig för när lärare var i närheten.
Skolvärdinnan Anette (som för övrigt var jättesnäll, men man ville inte se henne arg. Hon kunde bli arg hon) var bara runt hörnet.

Så jag ropar "Shit, hon kommer!" och försvinner.
Min andra polare försvinner också.
Men turken var lite trög av sig och fortsatte sin parad.

"God Jul! God Jul!"
"Men Sinan.. inte är det jul än. Hehehe, Var har du fått tag på bo..."

Hon fryser till och ser på avstånd den sönderrivna soffan.
Hon ser bomullen ligga över hela cafeterian, tyget som Sinan har på axlarna.
Hon kopplar ett plus ett.
Hennes ögon svartnar och hon kokar av ilska.
Det sista vi ser av Sinan den dagen var att han släpades iväg på en arm på väg till Rektorn.

11 kommentarer:

Anonym sa...

FYYYYYYYY//Åsa W

Gangsta sa...

Hihi du minns skolvärdinnan va?

south of sthlm sa...

Hahaha.....stackars åsna!

Gangsta sa...

HAHA han får ett helt eget "yalla yalla" tag av mig.
"Turken".
Har kommit ihåg många historier med Sinan :)
De flesta slutar likadant.

Blondish sa...

Du och south verkar vara av samma skrot och korn..
Undrar vad sinan gör idag?
Hatar julen?
Hoppla nu kom posten!
Måste läsa alla dina inlägg . Roligt juh..

blondish sa...

Sawguerilla" skulle knyppla ist för att hålla på med såna här dumheter..

Blondish sa...

Trodde sawguerilla satt och knypplade..

Blondish sa...

Trodde sawgeurilla satt och sydde knappar...

Gangsta sa...

HAHA
Vi bara drogs till varandra!
Fann varandras bloggar ute i spindel-världs-bred-nätet (www) av en slump.

Mod sa...

Du va mig fan en elak jävel när du va liten ;) Hoppas du bättrat dig!

Gangsta sa...

ja det vet du!!!
Världens snällaste ju!