27 april 2009

** Sälen igen

Har då varit ännu en helg i sälen/Lindvallen.
Det var bartömning och det får man ju inte missa. Syrran påstår att jag har gjort sälen till mitt andra hem. Men fan... har man tillgång till gratis stuga så är det ju klart att man tar chansen.

Fullspäckad helg som känns som två minuter lång. Om det är pga minnesluckor kan man ju undra.
Stoppad utav Aina också. Eller stoppad och stoppad...
... Jag hade parkerat bilen och drog i handbromsen. Men inte tillräckligt så den rullade 20 centimeter innan jag drar i handbromsen lite till.

"G'dagens,vi tänkte att du ska få blåsa. Med tanke på att du glömmer att lägga i rätt växel eller vad du nu gjorde"
"Alltså, vi kom för 5 minuter sen till Sälen. Det var handbromsen, jag glömde dra åt den ordentligt."
"Får man se på kortet? Vems är bilen? Vad gör ni här? Var är bilen registrerad? Vem har pimpat? Du vet att det är olagligt att ha tonade framrutor? Avlägsna plastfilmen på plats!"

Jag hade inte ens sett att framrutorna hade en plastfilm med toning på bilen.
Nåja.. det gick ju bra. Jag slapp böter.
Jag är ju så trevlig så att jag fick t.o.m konstapeln att skratta och en liten skön blick utav den kvinnliga polisen innan de lämnade mig ifred.
Kavorka tror jag sånt heter. HAHA


Händelsefull helg som sagt.
Kanske berättar om det om tio år på bloggen.

Ja, jag vet att folk har saknat att läsa nåt nytt.
Det kommer en ny i eftermiddag.

Jag tänkte mig kanske en spökhistoria? Eller vi ni höra om fler bus från högstadiet?
Kanske en sälen historia från förra året?
Eller en historia om öl-lekar?
Välj ni så länge under "Tags". Ses ikväll!

2 kommentarer:

south of sthlm sa...

Jag ser att jag har lärt dig hur man hanterar Ainasis!
Du gör mig stolt.

Gangsta sa...

I learned from the Master.
Pizzaracer historierna kommer man ju ihåg :D