28 januari 2009

** Amusement


Å vad jag stör mig ibland på skräckfilmer!
Ifall jag var psykopatmördare så skulle jag nog också jaga de mest lättlurade och klantigaste i världen.
Förlåt men jag kommer nog att sabba denna film för alla som har planerat att se den. Den verkade lovande. Började lovande men skulle det varit jag som gjort filmen och försökt göra den någorlunda realistisk så skulle filmen ha tagit slut minut 17:24.

"You picked the wrong convoy buddy..... hahahhahahaha"
"Oh, yeah... you think you´re bigtime? MotherFo**er... You picked the wrong victim bitch"

Om min tjej blir kidnappad. Hon sitter i baksätet i samma bil som jag sitter i. Psykopaten har just slagit ihjäl en snubbe med en slägga och är på väg mot mig. Fuck vad jag skulle bli arg. Min bil kvaddad. Min tjej slagen och fastbunden. Snubben ska mörda mig ändå. Fan... spring för livet eller slå tillbaka vafan!!

Hittar jag en film som jag stör mig så kommenterar jag hela filmen och hittar en massa fel.
Ett exempel på detta är den legendariska "Broken Arrow". Fan vad jag stör mig på den.
Såhär skulle det ha låtit ifall ni suttit i samma rum som jag och sett "Amusement".

Minut 25.
En jätteclown sitter i samma rum som tjejen ska sova i, där hon extraknäcker som barnvakt. -Bara för att... ta en kökskniv och hugg "låtsas" clownen i bröstet. Bra... den var låtsas. Då kan jag sova ifred och slipper undra. Bara för att... Slå clownen på käften. Bra... den var låtsas.
Sitter en sån läskig clown i mitt rum så plockar jag av hans huvud och lägger den i garderoben så länge den är låtsas.
Låtsasclown eller inte så sover jag inte med clownen stirrandes på mig. Jag skulle vara så skraj att jag måste se att den är harmlös innan jag går o lägger mig. Sen om den börjar leva av övernaturliga skäl så är det en annan femma.

Minut 30.
Ägaren ringer för att kolla till barnen och barnvakten berättar att hon tycker att clownen är läskig. Ägaren säger: "Vilken clown?"
-För guds skull... om ägaren till huset säger att de inte äger en sån clown... vänd fan inte ryggen mot den.

Minut 33.
Tjejen har just hoppat ut genom fönstret med en galen clown i hälarna.
-Sping!! Spring!!! Snubbla inte fan. Gå inte och göm dig i trädgårdshuset. Clownen har just massakrerat sig igenom ett sovrumsdörr. Vad ska trädgårdshusets små dörrar stoppa.

Minut 34.
Okej.. Hon valde att stanna i trädgårdshuset.
-Beväpna dig!!! Det finns spadar, yxor, krukor. Nånting måste du kunna slå sönder clownen med.

Minut 38.
Två tjejer i en bar. Den ena uppmuntrar sin kompis att åka iväg med en kille som står o spanar in den andra.
-Vilken flickvän låter sin rumskompis åka iväg med en kille som hon inte har träffat på en uteställe? Oftast måste man smöra som fan för tjejkompisarna för att ens få godkännande att ens träffas. Men men...

Minut 40.
Den pryda tjejkompisen har inte kommit hem från att ha åkt iväg med en främling i en bil. -Hmm... Ringer man inte eller smsar för att kolla läget?

Minut 41:51
Kompisen Got Lucky. Det är morgon och kompisen har inte kommit hem.
-Dags att börja oroa sig?

Minut 42.
Klockan är 16. Kompisen har varken hört av sig eller kommit hem.
-Snart dags att ringa polisen?

Minut 43.
Kompisen verkar ha åkt hem med killen och killen bor i ett spökhus med en Igor liknande figur vid dörren. (Igor är typ den lilla puckelryggade typen som alltid finns i de där Dracula /Frankenstein filmerna och ser lite läskig ut.)
-Dags att ringa polisen?

Minut 44:30.
Hon har stått två timmar utanför spökhuset. Inte en kotte har kommit och gått. Kompisen är fortfarande borta.
-Dags att ringa polisen?
Skulle inte polisen vilja lyssna så skulle jag säga att det har skett ett mord och de skickar hela styrkan till spökhuset. Vafan ljug!

Minut 45.
Hon övertalar hennes pojkvän att försöka gå in i spökhuset.
-Schysst... skicka pojkvännen in i spökhuset.
Pojkvännen: "Okej, jag ska leka grym. Jag går in i spökhuset helt ensam"

Minut 47.
-Om hotellvärden går runt utklädd till psykopatslaktare så är det nåt skumt på g. Tjockagummihandskar, plastförkläde, munskydd (såna som målare har).

Minut 49.
En konstig aparat kallad "Scope Victrola" finns i ett rum.
Psykopaten ber pojvännen att leka med en antik dödsfälla där han även säger att det kommer en överaskning på slutet.
-Lek inte med skiten.

Minut 50.
Pojkvännen är spårlöst försvunnen efter att ha gått in i spökhuset som förmodligen tjejens rumskompis också har försvunnit i.
Det har hunnit bli mörkt. Hon har ringt hans mobil och det svarar inte.
-Dags att ringa polisen?

Minut 53.
Hennes pojkvän har försvunnit inne i ett spökhus som förmodligen även hennes rumskompis också försvunnit i.
-Är det en bra idé att smyga in i huset när en kille i slaktar-outfit kommer ut ur?

1 timme och 3 minuter.
En psykopatmördare jagar en tjej. Hon springer... bra.
-Varför hittar hon inga vapen?
Varför är det aldrig någon i filmerna som kan självförsvar? Det är EN man. Du kommer ändå att dö. Försvara dig! Hoppa på han! Bit av halspulsådern av honom. Mörda!!!
Men spring i en bur du. Det var en bra idé.

01:04:19
Bra... smart tjej. Hon beväpnar sig med en skalpell.
-Äntligen nån som tänker i filmen.

01:11:20
Hon högg psykopatmördaren i halsen med den lilla skalpellen. Han tappar sin machete och ramlar på marken och har ont och blöder lite.
-Snälla.... sparka honom!!.. hugg honom mera!!! Ta macheten och klyv den jäveln!!!! ÅÅÅÅÅ! Jag blir störd på tjejen!

01:11:33.
Hon friger sin kompis. Macheten ligger på golvet. Skalpellen ligger på golvet. Psykopaten ligger och har ont på golvet.
-Nu är ni två!! Hugg den jäveln!! Sparka han till döds!!
Okej.. ni väljer att springa.

01:12:10
Båda tjejer frigör en tredje kompis. Nu är de tre. Psykopaten hugger den tredje i magen. De andra två tänker "tack tjejen... det sinkar honom i tre sekunder... vi drar... see ya!"

01:13:24
Båda tjejer är på väg uppför en lång stege. Psykopaten hack i häl med de.
-Har ni inte sett Indiana Jones 2. I slutet så hänger de för ett stup och Indiana Jones sparkar ner den onda från stegen?
Trampar på hans händer, sparkar på hans huvud osv.
Samma sak här... varför inte bara vänta på att han hinner ikapp och sparka ner honom?
Okej... han hann ikapp henne. Båda ramlar och "Dör", Yeah right att han dog.

01:13:48
Tjejen har flytt undan från mördaren. Hennes kompis dog i stegen.
-Varför pausar hon!?! Fortsätt fly!!

Sen vill inte jag berätta slutet. Du kanske vill se den.
Jag blev så störd på filmen att jag suttit och skrivit om den i en halvtimme. Usch!


1 kommentar:

Anonym sa...

Har aldrig ens hört talas om den filmen?