9 januari 2009

Missat samtal

Satt hemma och skulle ringa en kompis.

Jag brukar oftast ringa från mobilen, men denna gång så ringde jag från hemtelefonen som jag aldrig använder annars.
Vad jag mindes var sist jag ringde från denna telefon, var det till samma kompis. Så jag slår då "senast uppringda" knappen på min hemtelefon och signalerna börjar tjuta.

Tuuuut.... tuuut.... tuuuut

Samtidigt så ringer min mobil. Det är nåt konstigt 026- nummer. Bodde i gävle då detta hände.

Mobilen ringer och min kompis svarar inte. Så jag svarar på mobilen och lägger på hemtelefonen. "Klick" sa det i mobilen.

Vafan? jag hann inte svara.
Så jag ringer upp det konstiga numret på mobilen.
Tuuut.... tuuuut.... tuuuut ingen som svarar.

I samma veva så ringer det på hemtelefonen. Jag tänker i huvet att det måste vara min kompis som ringer eftersom han missade mitt samtal. Jag låter det ringa lite ifall den jag ringer på mobilen svarar. Men det ringer och ringer så jag lägger på och svara på hemtelefonen.

"Hallå?"...
"Klick"....

Vafan!!! Driver de med mig!!! Är det nån som tjuvringer eller?
Jag ringer igen det där konstiga numret på mobilen. Det ringer igen.... Tuut... tuut.
Men då börjar det ringa hemma igen. Min kompis... tänker jag.
Nu ska jag hinna svara. Så jag svarar men lägger på mobilen.

"Klick"
Detta upprepas ett par gånger till.
Så jag tröttnar ju. Gör ingenting och väntar på att de ringer igen.
Men ingen ringer.
Så jag provar att ringa min kompis igen. Slår "senast uppringd"... Det ringer... fan... nu börjar mobilen ringa igen!! 026-numret igen!
Jag har ju ringt de 100 gånger och de har inte svarat.... Driver de eller? nu tänker inte jag svara. Så det ringer och ringer... men min kompis svarar inte heller.


Nu ser jag till att känna igen mitt nummer när jag ringer mig själv.

Inga kommentarer: