31 januari 2009

The Guest List


Var på hemmafest med syrran och hennes kille.
Det var hemma hos en kille som fyllde år.
Träffade en massa bekanta, där fanns det tjejer, roligt folk och bra musik.
Så att alla hade skitkul.

Där fanns även en kille som jobbade ute på nån hip hop klubb som vimmelfotograf.
Han var tvungen att jobba även denna kväll och några pratade om att gå vidare och festa i stan. Men alla hade trevligt på festen, så vi skulle bara till stan ifall alla kom in på samma ställe. För det är aldrig lätt med ett så stort sällskap eller så pass sent på kvällen. Oftas då man har haft hemmafest så är det alltid trevligare hemma än när man är i stan. I stan så splittras man i gruppen oftast.

Men denna kille (vi kan kalla honom för "Snubben" så att vi vet när jag nämner honom), han kommer in i rummet och skickar runt ett A4 papper och en penna.
"Skriv ditt namn där ifall ni ska med ut. Jag kan fixa gästlista på HipHop- klubben som jag jobbar på" säger snubben lite stolt och aningen skrytsam.
Fan vad nice... tänkte alla och skickade runt pappret. För vi var ju ändå en 30-tal personer.

Snubben tar och ringer ett samtal för att fixa sin lista men återkommer lite besviken in i vardagsrummet.
"Lyssna... lyssna... Tyvärr kan jag bara fixa in hälften på listan. Resten får betala som vanligt."
"Ja, men det är lugnt. Bara alla kommer in så spelar det inge roll om vi betalar"

Okej... vid det läget så började vi klä på oss ytterkläderna och började gå mot tunnelbanan.
Precis innan spärrarna så säger snubben efter att ha fått ett sms:
"Lyssna nu... Lyssna... Jag kan bara fixa in 10 pers! Resten får betala som vanligt"
Ja, men det är lugnt. Bara alla kommer in så spelar det inge roll om vi betalar"

Tåget kommer och vi hoppar på. Under resan så ställer sig snubben upp och säger:
"Lyssna på mig... lyssna... Fem personer. Fem... Jag kan bara fixa in fem personer tyvärr"

Nu började det att kännas lite skumt. Från 30 till 15 till 10 och nu 5?
Han som var så grym liksom, skulle fixa gästlista till alla.
Folk började att bli lite oroliga. Vi skulle stannat på hemmafesten.

Då vi kommer fram till Klubben så är det en stor klunga/kö utanför.
Sällskapet går fram, ställer sig runt klungan och alla väntar på att snubben ska trolla, visa sin magi, använda lite skillz.
Men så helt plötsligt så står han på andra sidan repen med sin kamera runt halsen och rycker på axlarna med en lite ledsen blick.
"Tyvärr, jag kunde inte fixa" och försvinner in på klubben för att jobba som vimmel-fotograf.

Den Jäveln...
Det var säkert inte hans fel, stället var fullt, arrangörerna ville tjäna pengar, vakterna var kanske jobbiga. Men det slutade med att ingen kom in och alla gick hem. Några hittade en salsa klubb som det inte fanns nåt folk i och festade vidare. Vi drog hemåt.
Jag och syrran skrattade åt katastrofen med gästlistan hela vägen hem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahahaha fy fan va roligt minne d här va! Jag garvar, kommer ihåg och d va exakt så som du skrev. Snubben alltså, han måste skämts ihjäl. hahahahaha Blev lite ledsen i ögat o sen in och jobba. Dem piska säkert honom sen o ba "varför du lova gratis till dem??!!?" *pisk*pisk*s

Anonym sa...

HAHA "du jobbar som dish boy... dont forget it!! Stör mig inte mer på jobbet med att du har en kompis som vill in!" *pisk* *Pisk*