21 mars 2009

Blond


Skulle göra mig klar för utgång senare den kvällen.
Lillsyrran hade fixat en blinddejt åt mig med en av hennes väninnor, som jag skulle träffa på Anders Limpbar i Stockholm.

Jag var lite galen på den tiden.
Dansade breakdance och man såg lite mera "konstnärlig" ut än vanliga dödliga.
Man stack ut så att säga.
Kunde ibland få för mig att ha Rött hår och ibland Blått hår (Som man köpte på Buttericks och sen gick att tvätta bort)
Man ville synas då man var ute, ännu mer ifall man showade.

Den kvällen tänkte jag att jag skulle platinablondera mitt hår. Jag tyckte att det skulle vara coolt att ha mörkt skägg som jag har och blont hår som Sisco (som var i mode på den tiden).

Jag köpte hårblekmedel på typ Kicks och körde igång hemma.
Smetade in geggan i håret, satte en plastpåse på skallen, blåste med en hårtok så att det skulle bli varmt och sånt.
Efter en halvtimme tvättar jag av det.
Torkar håret och tittar mig i spegeln.

"FUCK! Jag ser ju ut som Karlsson på taket!"
Håret var helt morotsorange.
"Vafan! Så ska det inte bli. Jag bleker en gång till"

Jag är ju lite stressad i det här läget.
Planen var inte att komma till blinddejten helt rakad i skallen.
Jag startar om proceduren.
Gegga i håret, plastpåse, torka med hårtork och tvättar av det efter ett tag.

"FUCK! Det blev värre."
Nu var jag rosa pantern i håret.
"Helt otroligt! Vad gör jag nu?"

Min syrra var inte hemma.
Min morsa var inte hemma.
Jag ringer mina tjejkompisar men ingen svarar. Jag behöver hjälp utav nån av det kvinnliga könet. Jag hade aldrig gjort nåt sånt förr.
Panik Panik!!
Ringer några till fler tjejkompisar och en svarar. Jag förklarar läget:
"Jag är Rosa i huvet!!"
Hon tipsar mig att färga över det med något mörkare.
Morsan brukar ju färga håret så jag sprang upp och började rota i lådorna efter färg.
Hittade inget.
Letade i toaletten.
Hittade inget.

Vad nu då? Kicks har stängt. Allt har stängt. Det är lördag och jag är rosa i håret.
Jag springer ner till ICA och letar.
"Toning, färgning... Vad ska jag ta? Vad är skillnaden?" Frågar jag kassörskan.
"Beror på vad du ska göra med det. Ska du tona eller färga?"
"Hallå?? titta på mig!!!"
"Jaaaa... jag förstår...." Hon bara stirrar "Toning går ju bort efter ett tag. Du borde nog färga nåt mörkt"
"TACK TACK TACK"

Jag köper nåt färg...
Kör igång hela grejjen igen så att resultatet blir att jag ser ut precis som jag gjorde 4 timmar tidigare, innan jag började leka med håret från första början.

Därefter gick jag på salong för att bleka håret. De visste vad de gjorde.

1 kommentar:

south of sthlm sa...

Hahaha...själv hade jag blå lugg...som gick över till ljusblå efter ett tag eftersom håret under var blekt för att den blåa färgen överhuvudtaget skulle synas....och som slutligen antog en spygrön färg...snyyyyyygt!!