4 mars 2009

Pedro y El Lobo

Innan folk lärt känna mig så kan det hända att folk har åkt på en luring en eller två gånger.
Det leder så småningom till Peter och vargen effekten. När man väl säger nåt på riktigt så tror folk inte mig.

"Fan... Han lurades inte denna gång"

När jag kom till Gävle så blev det för lätt att lura dessa stackars bönder.
Till sist så kallades jag för "Pedro El Lobo".

Här kommer några exempel på det jag menar:

Drottning Silvia

"Idag ska vi ha extra rent här på jobbet"
"Varför då? Nåt speciellt som händer eller?"
"Nä... men det ska vara så rent här så att vi ska kunna få besök utav Kungen och Drottningen utan att skämmas"
"Vaddå? Kommer Drottningen?"
"?????"
(Dumma frågor får så klart dumma svar)
"Ja... Sylvia kommer till Valbo idag"
"Men det har jag inte hört"
"De inviger en ny butik i köpcentrum så hon kommer och hälsa på. Men en stor parad och grejjer"
Jag har aldrig sett någon jobba så snabbt och hårt för att få rent arbetsplatsen.
Lite senare:
"Nu är paraden på väg. Så det dröjer inte länge nu!! Skynda att städa!"
Hon stressade ännu mer.
Men så tar hennes arbetspass slut och hon blev tvungen att gå hem innan Drottningen hade hunnit komma med sin parad.

Stängning

Vi var i sälen och jobbade. Dagen innan så hade vi festat ganska hårt och vi var lite slitna.
Meningen var att vi skulle jobba ett fyra timmars pass på lunchen.
Efter två-tre timmar så räknar man ner minuterna innan man får gå hem och sova.
Lunchen var just över och jag får höra att jag och min arbetskamrat får sluta tidigare ifall vi vill.
Jag blev den som fick komma med de goda nyheterna till min arbetskamrat som var dunder bakis:
"Du... De behöver ett par som stänger ikväll. Jag sa att det gick bra och att de kan räkna med oss på stängningen"
Vi skulle alltså få räkna med en 7-8 timmars längre arbetspass vid en stängning.
Jag såg hur luften gick ur killen.
Hans vilja att leva försvann.
"Vi är ju ändå i sälen för att jobba först och främst så det är väl lugnt?? Eller?" säger jag till killen.
"Ja... du har rätt" och så fortsätter han att jobba helt orklös.
Jag försvinner iväg till kontoret och vår tredje kompis från Gävle undrar
"Varför jobbar han fortfarande? Vi fick ju gå tidigare"
"Han tänkte att han skulle stanna till stängning"
"Du... Ska du stanna till stängning?" Frågade han till vår kompis som jobbade.
"Ja... det blir ju så"
"Jaha... För vi tänkte gå hem nu. Vi fick ju sluta tidigare"
"Va?? På riktigt?! Han körde en Pedro på mig!!!!"

Vill folk höra fler Peter och vargen historier?

5 kommentarer:

south of sthlm sa...

haha....fy va elak du är

Gangsta sa...

HEHEHEHE
jag lär ju folk att inte tro på allt de hör. En god gärning
HAHAHA
sen är man ju en sån som roar sig bäst på andras bekostnad...
ja...
okej då...
kanske är lite elak :D

Anonym sa...

Vem var det som det handlade om i Valbo? :D

Gangsta sa...

HAHA
Om du tänker på en som inte är den smartaste och börjar på "D" och det inte är du...

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHA jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, tell us moooooooooooooooore!!!!!!!!!!!!!!!! hahahahahaha :oD