12 mars 2009

Elak


Bara en sak som jag tänkte på häromdagen.

Hur elak jag var i högstadiet.

Mindes när man var yngre och man hade gjort nåt bus mot de äldre i skolan.
De sa alltid när man blev jagad:
"Stanna!!! Annars blir det värre när jag får tag i dig!"

Som tur så var man aldrig så dum och stannade utan bara sprang ifrån de.

När jag sen blev äldre och gick i högstadiet, så körde man samma knep mot smågrabbarna.

Det hände en gång att jag var på väg in i skolan och alla söta tjejerna i kafeterian satt och tittade på mig . Så kom det några små 9 åringar och kastar en snöboll rakt i skallen på mig.
Framför allihopa så att alla skrattade.

Det är klart att man vill ju straffa dessa för att de har gjort bort mig.
Smågrabbarna skrattade, pekade och sprang därifrån. Det gjorde inte saken bättre.

Jag sprang efter tills jag blev trött.
Då kom det:
"Stanna!! Annars blir det bara värre!"

Dessa pojkar var inte lika smarta som jag var som barn eller så var de bara räddare.
De stannade.

Det är då jag minns att jag var så elak:
"Mula dig själv eller så mular jag dig!"

Oftast mulade de sig själva

2 kommentarer:

Anonym sa...

SÅÅÅÅÅ TAAAAAAAAAAAAASKIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kan ju inte tro att min Softy-Guy skulle göra något sånt!!! OMG!! hahaha

Gangsta sa...

Jag var en elak pojke som liten.