1 mars 2009

Kontorstol. Practical joke

Det var ju den där elektronikmonterings fabriken igen.
Det hela var ju ett stort skämt egentligen.
Jag sprang i alla fall runt där och roade mig på andras bekostnad.

De har nåt som heter el-fett. Det var typ geggamojja i en burk. Vet inte vad det användes till, men kladdigt var det i alla fall och rätt drygt att få bort från händerna när man väl blev kladdig.

Då folk gick på rast så brukade jag ta och höja deras stolar så högt som möjligt . Det var ju såna vanliga kontors stolar så man använder den där spaken under stolen för att höja och sänka.
När stolen var upphöjd till max så tog man en rejäl klump av el-fett och smetade fast den på spaken.
När folk då återvände från sina raster och satte sig så tog de omedvetet på den kladdiga spaken för att sänka stolen.
Resultat: Kladd på handen HAHAHAHAHA

Efter ett tag så lärde sig folk detta och tittade alltid på spaken innan de satte sig. Ifall det fanns kladd så hämtade de papper och torkade rent spaken lite irriterade på mig.
Då var det inget roligt längre för att de hade lärt sig.
Så det jag gjorde istället var att kladda ner underdelen på deras arbetsbänk med fett.
Sen rullade man stolen bakåt så att det blev ett avstånd mellan deras arbetsbänk och stolen.
De kom tillbaka från rasten, satte sig och satt för långt ifrån arbetsbänken, då använde de händerna för att rulla sig närmare. Alltså så drar de in sig med hjälp av händerna och där hade jag ju kladdat.
Resultat: Kladd på handen igen. HAHAHAHA

Ibland kladdade man ner deras verktyg. Typ skruvmejslarna och sånt.

En till rolig sak som man gjorde med stolarna var att ta bort en eller 2 hjul medan de gick iväg.
Sen när de satte sig så välte stolen :)
Men det gjorde jag bara en gång. För vuxna män har inte samma humor tydligen. Folk blev typ arga för att nån kunde ha skadat sig och man fick sig en utskällning.

1 kommentar:

Anonym sa...

hahhahaha, Ja, ja, ta nu inte bort DENNA KOMMENTAREN hahahahahaha :oD Påminn mig att AAAAAAAAAAAAAALDRIG jobba med idg någonsin!! hahahahahahaha