24 mars 2009

The Heist

Det här var en av sakerna som vi kunde utsätta våra stackars högstadie lärare för.
Den som mest fick stå ut med sånt här bus var ju stackars matteläraren Sven.

Det var mest för att han fick de roligaste raseriutbrotten.
Han spände kroppen som om han fick epilepsi och började skaka. Hans ansikte blev tomatröd och som en vulkan så exploderade han till sist och skrek:
"UUUUUUUT!!!! UT HÄRIFRÅN!!"
"Tack... skönt med lång rast :)"

Ni tänker säkert att jag fick dåliga betyg pga av man oftast blev utslängd från lektionerna?
Fick faktist en femma utav Sven i matte då jag slutade nian.
"Whats Uuuuup?!" *High Five*

Men det är en annan intressant historia.
Råkade nämligen få toppresultat på Nationella provet i Matematik i nian.
Hojta ifall ni är intresserade att höra om detta på "Tags".

I alla fall...
Tillbaka till historien om "stöten".
Som jag har berättat tidigare så brukade vi få sitta utspridda över klassrummet för att inte nån av oss busungar skulle får sitta bredvid varandra på lektionerna och störa eller hitta på bus eller sitta och prata på lektionen.
Oftast fick en av oss sitta längst framme vid lärarens kateder och de andra vad var sin sida utav klassrummet.
Det var alltså alltid en av oss tre busungar som gick i samma klass, som fick sitta vid fönstret.

Den som satt vid katedern var alltid den som var uppviglaren.
Denna gång var det meningen att vi skulle tömma katedern på sitt innehåll utan att läraren märkte något.

Varje gång som läraren vände sig om för att skriva något på tavlan, så tog han som satt längst framme något från bordet:
Närvaropärmen, nycklar, pennor, papper, allt som läraren kunde tänkas lämna på hans bord och skickade vidare bakåt mot han som satt vid fönstret.

Denne hivade då ut föremålet genom fönstret så att det landade ute på gatan några våningar ner.
Var man tillräckligt snabb så var det roligare.

Ena stunden har läraren sitt bord fullt med grejer och papper på bordet.
Vänder sig om för att skriva något på tavlan och sekunder senare så är dennes bord helt tom.
Som värsta Joe Labero tricket.

"Vad i helv..?" Tittar runt och alla sitter helt tysta.
Sven får sitt berömda anfall och skriker:
"VAR FAN ÄR MINA SAKER??? VAR ÄR MINA NYCKLAR??!! VAR HAR NI LAGT DET??!"

Han kunde gå runt klassrummet och leta i varenda hörn och inte förstå var vi hade gömt hans saker.
"Men Sven? Är du säker på att du hade med dig allt det där? Du kanske börjar glömma bort saker?"
Sven tittar ut genom fönstret och ser sina saker utspridda på gatan.
"Nu jävlar ska ni hämta mina saker och jävlar er ifall nåt saknas!!! Ska se till att rektorn får höra detta!"

Rektorn var en gammal dam som var lätt att smöra för.
Hon kunde aldrig tro att vi var såna busar på klassrummen.
Vi var ju alltid så artiga mot henne och frågade henne om hennes katt och hur denne mådde osv.
Vi var såna små änglar tyckte hon.
Stackars högstadie lärarna.

7 kommentarer:

Anonym sa...

hahahaha det är ju helt hysteriskt alltså :P förstår inte hur du kan komma ihåg alla busen ;) keep it up !

Gangsta sa...

OJ... :)
Jag skulle kunna skriva en bok om bara min tid på högstadiet.
Desto mer jag skriver om det så mer minns jag.
Jag var ju helt skadad på den tiden.
Vilken tur att man är mogen nu!

Anonym sa...

du är en idiot som har noll respekt för dina medmänniskor!

Anonym sa...

dåligt med uppdateringar nu för tiden mot i början =)

Åsa sa...

Jag såg aldrig (eller hörde) allt det här.. Vi levde kanske i olika världar. Men då förstår jag att Sven alltid var en bitter man. :-)

Gangsta sa...

"du är en idiot som har noll respekt för dina medmänniskor!"
- :) påstår inget annat. Men på 15 år hinner man förändras en del :) Japp... jag var 14-15 när jag gick i högstadiet. Respekterade inte många eller mycket på den tiden. En buse!


"dåligt med uppdateringar nu för tiden mot i början"
- Har varit och rest en del till sthlm och mycket jobbande. Men 1 om dan försöker jag hinna med. Dock inte när jag är i sthlm. Då är det fullt upp med att träffa folk hittan och dittan.

"Jag såg aldrig (eller hörde) allt det här.. Vi levde kanske i olika världar."
- Vi gick inte i samma matte. Men om du tänker tillbaka. Hur var jag i nian? Jag fick ju byta klass, gå på bild med 7orna och sitta och göra matte ensam i en sal med Karin sista terminen. Det var väl i gymnasiet som jag blev snäll :)

. sa...

Haha en idiot som har noll respekt.. snälla, vem hade respekt för nån i högstadiet?? T.o.m. jag som var tjej fick fan sitta på vissa lektioner med min klassföreståndare för att inte hitta på nåt. Sådan bror, sådan syrra. hahaha Sven va fan härlig. Era bus knäckte allt, ni va ju legender när jag började 7an! Skrattar som fan åt dina historier. Berätta om nationella provet och JA, skriv en bok om allt!!!! Vore nice som fan!!