10 mars 2009

Vargen Kommer (Pedro 4)


Efter vår första kväll i Sälen för ett par år sen, var vi rätt slitna.
Vi hade anlänt på 8 manna stugan.
Festat hela natten, gått upp och jobbat tidigt och sen kommit hem och sovit en "power nap", en siesta, för att samla krafter och sen fortsätta att festa den kvällen.

Jag hade gått och lagt mig på övervåningen i stugan medan de andra tog var sitt rum.

Vår distrikt chef hade bestämt sig för att komma och hälsa på för att festa en kväll, tillsammans med en kollega till oss.

Min mobil ringer och väcker mig efter nån timme. Det var chefen.
"Ni måste komma ut och hjälpa oss. Vi har fastnat i snön. Ni får komma hjälpa oss knuffa loss bilen. Skynda!"

Jag ligger ju och sover och orkar inte gå ut i snön.
Som en riktig chef så delegerar man uppgiften vidare.
Så jag ringer en av de som ligger och sover i nedervåningen för att slippa gå upp ur sängen.
"Du... Distriktchefen ringde och säger att deras bil har fastnat i snön. Du ska ut och hjälpa de komma loss! Skynda!"

Jag somnar om.
Chefen ringer efter cirka 10 minuter.
"Vart är ni!? Vi står och väntar här i snön. Kommer ni eller?"
"Va? Har ingen kommit och hjälpt er än? Jag fixar det direkt"

Jag ringer killen som jag gett uppgiften till:
"Hörru? Vad gör du? Hörde du inte vad jag sa? Chefen står ute i snön och behöver hjälp. De har fastnat med bilen! Vafan håller du på med?"
"HAHA Skitkul Pedro! Tror du att jag är så dum och ska springa ut i snön bara sådär?"
"Nä... jag lovar. Det här är ingen Pedro och vargen skämt. Han har ringt två gånger och är fan sur nu"
"HA HA... Sure! Godnatt Pedro!"

'BONK'- 'BONK'- 'BONK'!!
Det bankar på dörren och killen i nedervåningen går och öppnar.
Det är distriktchefen och han är arg.
"LIGGER NI OCH SOVER?? VAD HÅLLER NI PÅ MED? JAG RINGER OCH BEHÖVER ER HJÄLP!"
Killen stammar fram en ursäkt och springer och byter om fort som satan.
"Han trodde inte på mig när jag sa att du behövde hjälp" Ursäktar jag mig, medan jag klär på mig
Den tredje killen har vaknat utav allt ståhej och är också tvungen att springa ut i snön.

"Se... du skulle ha trott på mig från första början. Vi skulle inte ha fått utskällning" säger jag till killen medan vi springer till bilen.
"Jaha?... så det är mitt fel alltså?"
"Ja... så går det när man inte tror på mig" och det där var en kille som annars gick med på alla möjliga blåsningar.

När vargen väl kommer så bestämmer han sig för att inte tro på mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHA JA, MEN HAHAHAHAHA HUR MÅNGA GÅNGER SKA MAN GÅ På DINA SKÄMT INNAN MAN SÄGER ATT DET E NOG???? HAHAHAHHAHAHAHAHAHA THIS IS CLASSIC!!!!!!!!!!!

south of sthlm sa...

haha....det är faktiskt lite rätt åt dig