17 mars 2009

Hjärntvätt


Denna historia har jag fått höra från mina föräldrar många gånger.
Jag kommer ihåg att jag gjorde det och vet exakt vad jag tänkte och hur jag resonerade vid det tillfället. Jag vet att det hände men jag minns inte det själv.
Men jag vet att jag gjort detta, för att jag vet varför jag trodde att det gick att göra så.

Jag var nånting mellan 3-4 år.
Jag hade hört talas om hjärntvätt på TV säkert eller nånstans.

Typ som en gång då det gick en såpa på tv som morsan tittade på, där en nunna sa att om man ljög så blev hjärtat svart.
Hon kan ha sagt mörkt eller ond eller nåt sånt också, jag trodde svart.
Jag tänkte att den blev smutsig av alla lögner och trodde då att ifall jag drack vatten så blev hjärtat ren igen efter att man har ljugit. Jag hade botemedlet mot lögner och fick ljuga en massa.

Nånstans hade jag i alla fall hört talas om hjärntvätt.
Hur tvättar man en hjärna när man är 4 år gammal?
Det är ju klart att man måste ta ut den på nåt sätt och sen tvätta den.

En kväll kom det två damer som bodde granne med oss och skulle sitta barnvakt åt mig och mina systrar.
Jag ska då ha sprungit och hämtat en stor kökskniv och meddelat de att:
"Jag tänker hjärntvätta er!"
De sprang ju helt skrämda därifrån och ringde föräldrarna.

Folk undrar ifall jag är normal?

8 kommentarer:

south of sthlm sa...

Ssshhhiiiii...........you gangstah!

Gangsta sa...

Läskigt va?

south of sthlm sa...

Tror det kan va nån blattegrej....nåt i blodet....för jag va lika jävlig, fast medvetet

säg mig...börjar ditt namn på J ?

Gangsta sa...

Mitt förnamn på J, Mitt tilltalsnamn på P och efternamn på J.
Gemensamma vänner eller?

south of sthlm sa...

nja, det va mest att ditt ansikte ser bekant ut...fast då den kille du i såna fall skulle vara hade ett huvud som var större än ett knappnålshuvud var det nog inte samma-samma....och så skulle du ju heta Jocke så det kan ju inte stämma för....J och sen P måste ju bli Juan Pedro

Gangsta sa...

HAHA Pedro :)
Du fick rätt på första i alla fall. Juan P.
Inte Pedro... fast i sverige gör det ingen skillnad.
Om jag säger Picasso?

south of sthlm sa...

...då säger jag: fett kul du måste haft som liten klottrare!

Gangsta sa...

HAHA jo, faktist så var jag rätt duktig på teckning och bild men jag syftade på hans förnamn Pablo :)