13 mars 2009

Facebook


Fan...
Man är ju Facebook skadad.
Man vet att man är hooked när man har Facebook som startsida.

Först dissade jag den den hårt. Folk skickade inbjudan på mejl men jag var trött på hela den där "Hångelguiden" som sedan blev "Playahead" och "Lunarstorm" och alla såna sidor.
Det dröjde tills jag flyttade till Gävle som jag fixade Facebook.
Helt plötsligt hade man kontakt med folk man inte träffat sen man var barn.
Träffade folk från gymnasiet som jag inte sett på över 11 år. Det var helt otroligt hur många som hade Facebook.
Hela den där Vampyr/Slayer/Varulv leken var skitkul i början.
Man hittade en massa ex vars nummer man hade raderat från mobilen för länge sen. Man kunde se bild på hur folk såg ut nu efter så långt tid.
När man väl flyttat ut på landet så var det min enda connection till omvärlden.

Livet bara kretsar vid Facebook nu känns det som.

När slutade man ta tjejers nummer och började ta deras Facebook istället?
De närmaste dagarna kommer det en massa roliga Facebook anekdokter.
Enjoy!

När vi var i sälen en sväng förra året så träffade vi på två tjejer som jobbade där som barnissar eller nåt sånt.
"Är ni systrar? Ni ser ju ut som tvillingar?"
"Fniss... tihi... tycker du?"
"Ja, är ni inte det?"
"Nä.. vi är bara kompisar."
"Ni är säkert bästisar, men ni liknar ju varandra" Osv.

Senare på kvällen då klubben var slut och alla skulle hemåt så såg vi inte vart de var.
Vi frågade någon annan av personalen och de hade gått på rast så de var nånstans Backstage.
Vi står i kön till taxin och är lite bittra att vi inte snackade mer med tjejerna.
Så vi bestämmer oss för att gå in igen och leta efter tjejerna. Men vakten släppte inte in oss.
"Vi ska bara snacka med Stina och Sara (eller vafan de hette. Jag och namn). De som jobbar här"
"Okej... men bara en av er få gå in" Säger vakten.
Jag var rätt packad så min kompis fick vara den som fick gå in.
"Ta deras Facebook!!! Vi åker om två dagar så vi kommer aldrig se de igen. Ta deras Facebook!!" Säger jag till min kompis för att ge han några sista råd innan han går in.
"Va?"
"Ja, på så sätt så kan man bygga broar. Skapar kontakt... smörar och sen kan man träffa de igen. Ta deras Facebook!!"

Det går typ 10 minuter och polaren återvänder.
"Tog du deras Facebook??? Säg att du tog deras Facebook!"
"Bättre... Jag fick deras nummer" och tar fram en lapp med mobilnummer.
"Fan... det var smart! Jag tänkte ju inte ens på det. Du är ett geni!!"

Inga kommentarer: