5 mars 2009

Peter and the Wolf (Pedro 2)


Det hade börjat en ny kille på jobbet.
Igen... killen hade inte lärt känna mig och min typ av humor.

Det här var i Tyresö då jag jobbade där.
Han blev förflyttad från en annan restaurang och visste inte riktigt var restaurangen i Tyresö låg.
Som en invigningsskämt så sa jag att han skulle hoppa av 3 hållplatser innan och promenera resten.
"Man kan ju gå därifrån. Sen följer du vägen i bussens riktning och så ser du restaurangen"
Det fanns en busshållplats precis bredvid restaurangen.
När han kommer fram så säger han:
"Kunde jag inte hoppat av här?"
"Jo, självklart. Men man kan ju gå därifrån du kom också"
Han fattade inte skämtet, lär ha tyckt att jag var störd.

Jag skulle ha en hemmafest samma vecka och bjöd över killen hem till Vårberg.
Han hade aldrig varit i Vårberg så han frågar om vägbeskrivning:
"Ta tunnelbanan mot Norsborg, röda linjen, så kommer du till Vårberg. Ring då du är där"
"Hoppar jag av i Vårberg då?"
"Alltså... man kan ju gå från Skärholmen också" Säger jag.

Han kommer med sin tjej och ringer när han är i Skärholmen.
"Gå ut från tunnelbanan. Gå mot höger och så ser du tågspåret längre fram. Följ den så att du har spåret på höger sida så möter jag dig i Centrum"

Killen går med spåret på sin höger sida med sin flickvän.
Han ser ett tåg passera.
Fortsätter att gå.
Han ser ännu ett tåg passera.
Går lite till.
Han ser perrongen till Vårbergs station och börjar fatta lite vad som pågår.
Han kommer till Centrum och ser att det finns en tunnelbane station som heter Vårberg.
Jag står där och väntar.
Det har gått ungefär 20 minuter sen han började gå från Skärholmen.

Han undrar:
"Kunde inte vi har hoppat av här i Vårberg?"
"Jodå, självklart. Men jag sa att man kunde gå från Skärholmen. Det har ju du gjort nu. Välkommen!"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du e heeeeeeeeeelt otrolig!!! hahahahahahahahahahaha Fatta vad killen måste ha hatat dig!!! hahahahahahahaha

Gangsta sa...

Han fick gå en bit ja :)