14 februari 2009

Alla hjärtans dag

Klart man skriver lite om "Alla hjärtans dag" i dagens inlägg.
Här kommer det lite historier:

Skulle försöka vara gullig en gång (9 år sen exakt) och fantasin var inte den bästa, så jag körde en kliché. Hade bokat restaurang, köpte rosor, en nalle och skrivit en dikt på ett kort. Fett med gulligt tycker tjejerna men det som hände var typ det här:

Hon - En nalle? Vad ska jag med en nalle till? Jag är faktist 18 år. Jag leker inte med nallar.
Jag - Alltså... det är ju inte till för att du ska leka te-partyn med den. Du ska ha den när du tänker på mig.

Dikten öppnade hon inte ens och jag sket i restaurangen. Så vi drog och tog en fika istället. Billigare så.

En annan gång... nåt annat år, så hade jag dejtat en tjej en sommar. Nån dag i augusti efter jobbet så hade jag just slutat mitt jobb och stod i omklädningsrummet med arbetskamraterna. Då jag får ett sms.
"Åh... sms från bruden!!" säger jag glatt.
"Vad säger hon då?" undrar polaren.
"öööh... hon säger att hon gör slut"
Jag hade blivit SMS dumpad. Men vi pratades lite senare och vi förblev "kompisar, kompisar, kompisar".
Ifall ni undrar varför jag ekar när jag säger "Kompisar", så kan ni inte er Latin Kings historia. Introt till "Det är dig jag vill ha" så blir Dogge uppringd av en tjej. "Stockholms polisen", svarar han i telefon och sen blir han dumpad av en tjej som slutar med dunder klichén "Vi kan vara kompisar". Så ekar det "kompisar... kompisar".

Ett halvår senare så är jag och hon fortfarande vänner. Båda singlar och det är alla hjärtans dag. Så vi drar på en träff och ska mysa i stan. Vi har precis träffats och ska ta tunnelbanan till stan.
Vi pratades lite och hon nämner en kille som hon träffat efter mig.
"Men hur länge sen var det det tog slut?"
"Tog slut i november typ"
"Hur länge var ni tillsammans?"
"6 månader precis"
"Men... 6 månader? Då var ju du och jag tillsammans? Säg inte att det var den där jäveln som köpte dig skor och shit?"
"Jo... det var min granne"
"Vafan?? då var du ju otrogen!"
"Men det var ju längesen, det behöver du inte bli sur över nu"
"Men... hade jag vetat hade jag inte ens velat ha kontakt med dig fattar du väl? Vår vänskap är ju ett lögn"
Vi sitter redan på t-banan just nu. Vi kommer till t-centralen så jag hoppar av och ska sticka iväg utan att säga ens Hej då.
Men jag tycker att det är elakt så jag går tillbaka. Kliver på tåget igen och sitter hon och ser jätteledsen ut och jag säger
"Ja... men hej då. Ha ett bra liv" och ger henne en puss.
Vänder mig om och kliver av i samma sekund som dörrarna stängs efter mig. Shit vilken tajming. En sekund senare hade jag inte hunnit ut och fått skämmas. Lyckad sorti det där.

Men sen finns det bra "Alla Hjärtans".

Var ganska nybliven singel och då är inte den här dagen den roligaste. Alla hjärtans närmade sig.
På nattbussen efter nån utekväll så träffar jag på en tjej som jag tyckt om bra länge. Men inte sett på ett par år.
Vi pratas och hon är också rätt så nybliven singel. Hon är lite halvdeppig och bävar inför att spendera alla hjärtans ensam.
Vi har i alla fall en jätteskön konversation och vi kommer jättebra överens. Hon hoppar av på sin hållplats och jag åker vidare.
Jag har just blivit påmind till varför jag tyckte om denna tjej så mycket.
Men jag tog inte hennes nummer och nu skulle jag ha det svårt med att hitta henne igen.

På Alla Hjärtans så sitter jag själv hemma i Vårberg och tänker på att det hade varit perfekt att spenderat det med den här tjejen på bussen.
Jag kommer på att hon nämnde vart hon jobbade, så jag tar och åker spontant till stan och chansar på att hon jobbar idag.
Klockan var strax innan 18 och alla butiker höll snart på att stänga.
Jag drar in på Pressbyrån och köper en Marabou och en ros och går till hennes butik. De håller just på och stänger och hon ska strax sluta.
"Har du planer ikväll?" undrar jag.
"Nä... :( faktist inte... ska bara hem och deppa"
"Nä.. jag tänkte att jag skulle vara din hjälte ikväll och rädda din alla hjärtans dag. Jag har till och med Blommor och Choklad till dig"
"Min Hero!"
Vi gick till en jättemysig fik som vi kallade för smurfstället för att inredningen är så litet där och hade en toppen kväll men fina diskussioner och en massa skratt.

HA EN FIN ALLA HJÄRTANS DAG ALLIHOPA!

Inga kommentarer: