11 februari 2009

Tjejkväll

Jag var ute med syrran och hennes vackra tjejkompisar för många år sen.
Vi gick på en av våra favoritställen på den tiden som hette "Halvtrappa", numera "Solidaritet"... Inte lika bra ställe längre.

Det var i alla fall trevligt. Inte alls så farligt att gå ut med en massa brudar utan snarare tvärtom.
Folk trodde antingen att jag var värsta gay-polaren till brudarna eller värsta pimpen.
Men vi hade roligt.

Har ni varit med om när man står på dansgolvet och så kommer det helt främmande killar och ställer sig och dansar tät på tjejers rövar?
Ni vet, när killen kommer bakifrån, lägger händerna på slumpvis dams höft och börjar torr-jucka i takt till musik? Gnuggar sitt kön mot damens bak?
Jag personligen hatar...
hatar det!!
Don't get me wrong alltså. Jag tycker att dansgolvet är bland de bästa platserna att ragga på. Men inte på det här sättet. Jävla grottmänniskor.

Jag föredrar att stå på dansgolvet, visa att man kan dansa någolunda. Inget överdrivet men att man har taktkänsla liksom (Har läst att tjejer undermedvetet kopplar dans till sex. Kan du dansa så är du bra i sängen typ).
Se bruden i ögonen, le lite, flirta lite. Sen går man fram och skriker nåt i hennes öra (Musiken är ju oftast för högt)

Bästa platsen att ragga på är i baren. De väntar på bartendern och då har de ingenstans att ta vägen förrän de fått sin drink. Så man måste jobba snabbare än bartendern. När hon väl har betalat och du inte har jobbat rätt, så kommer hon att sticka. Kamp mot klockan... I like it!

Men nu var det inte raggskola. Nu skulle jag berätta om torrjuckande-bakifrån-dirty dancing som jag avskyr så mycket.

Vi står i en ring och dansar och har roligt. Så kommer en främmande kille som ingen känner och kopplar sig fast på en av min syrras kompisar och börjar gnuggandet.

Jag gillar inte att leka turk, det första jag gör (Leka turk= äga bruden och spöa alla som rör, tittar eller fantiserar om din ägodel) och fastän jag stör mig på att killen gnuggar sig så avvaktar jag. Eftersom jag inte känner tjejen så bra och det finns säkert några som gillar att bli gnuggade på. Killarna envisas ju med att fortsätta denna taktik, gnuggandet. Någon måste ju ha nappat.

Men så ser jag på syrrans blick att hon ändå skulle föredra att nån gjorde något för att kompisen såg lite berörd ut, men var inte en sån som vågade säga ifrån.
Jag ville heller inte hamna i bråk när man just lärt känna dessa tjejer.
Denna var en sån situation som lätt kunde leda till bråk om man sköter det fel.
Det är bara en fåtal tjejer som gillar killar som slåss och jag ville göra bra intryck på tjejerna och inte bli ihågkommen som den killen som slogs.
Oftast kan man hantera situationen utan att behöva slåss. Bara man visar stake.
"Gör nåt" säger syrran.

Okej... jag går ut ur dansringen. Går runt hela vägen så jag kommer fram till gnuggande killen och syrrans kompis.
Sätter mina händer på killens höft och börjar gnugga mig mot killen i takt till musiken (No Homo).
Killen reagerar inget först. Han tror att han har fått jackpot och fixat värsta dubbelmackan med två snygga brudar (He Wishes).
Jag tar mina händer och smeker hans bröst (No Homo igen, ni kommersnart att hajja), då råkar killen snegla och ser att det är en "dude" som står och kör juckdansen med honom.

Han vänder sig om nästan panikslagen.
Jag har då satt på mig min angry-man-don't-fuck with-me-blick och tar han runt nacken med ena handen, drar han mot mig så att han ska höra vad jag har att säga och frågar:
"Tyckte du det var skönt?"
"Va?" frågar han
"Tyckte du om det där?"
"Va? Näää"
"DÅ vet du hur min tjejkompis känner sig. Stick härifrån"

Så stack han... rädd, antastad och förnedrad.
Syrran skrattade som fan och flickan tackade för hjälpen.

Det sorgliga var att senare på kvällen, då tjejen blev lite fullare och verkade inte fått nåt ragg under kvällen. Så blev hon typ sur för att jag lagt mig i och skrämt bort hennes enda ragg.
Bestäm dig bruden!!!
Ni vill ha en kille som kan försvara er, men ni vill inte att han lägger sig i heller?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Otacksam tjej.
Rolig historia dock. /Dan

Anonym sa...

Oooooooooooooooooooo, Softy-Guy, du e bäst!!!!!!!!! My Hero!! For reals!!!!!!!!!!!! Jag HATAR när killar håller på så, & den där otacksamma tjejen, vilken idiot!! I stand behind you, my Hero!!!

Gangsta sa...

Katty!! Vad roligt att du kommenterar en massa! Fortsätt med det! Uppskattar att ni skrattar :)
Nu har du en hel del att läsa :)

. sa...

Shit, vilket minne du har!! Du måste påminna mig sen om vem min tjejkompis var. Har 2 gissar men är inte riktigt säker. Haha du e bra att ha med om man vill skrämma bort grabbarna!