21 februari 2009

VA?


Jag har ju tidigare berättat om min hörselskada.
(En kombination utav tinitus på vänster öra, med för mycket festande och discotek på yngre dar, med öronvax-proppar, med att jag ibland skiter i't eller inte orkar lyssna på vad folk säger, med att tåget inte alltid kommer fram, som gör att jag kan uppfattas som döv.)

Här kommer några exempel som jag kommer på just nu. Kommer ni på fler så påminn mig så lägger jag in de:

Åker bil och föraren undrar om sin säte:
"Är det okej om jag flyttar bak lite?"
Jag: "Bakis? Nä... jag mår bra. Lite seg bara"
-----
Åker i samma bil och de undrar då jag är lite tystlåten:
"Är du vaken?"
"nä... jag är inte naken"
-----
En som ringer i min mobil och försöker kommentera min Friendtone (när det kommer en sång istället för Tuuut----Tuuut i luren då man ringer någon):
"Vilken bra låt!"
"Sås?"
"Låt"
"Sås... vad för sås?"
"Bra låt..."
"Brasa?"
"Låt"
"Laga sås?"
Pratar i två minuter om vilken sås hon menar innan jag fattar att hon pratar om låten.
-----
"Ta en stol och sätt dig"
"Ska jag hämta en papperskorg?"
-----
En som vill kommentera efter att ha sett mig gå en massa på jobbet:
"Du skulle nog behöva en stegräknare.. hö hö hö"
"Ja... jag vet. Min skjorta är lite smutsig"
-----
En som kommer i kassan när jag jobbade i globen och beställer:
"En liten Latte"
"Ursäkta? Vad kallade du mig? ... liten blatte?"
-----
Vi pratar om en kille som snart ska på kurs:
Jag frågar: "När är det han ska på kurs? Onsdag, torsdag?"
"På måndag"
"Lördag?"
"På måndag"
"Onsdag"
"??"
"Onsdag?"
"HAHAHA du hör ju med arslet... måndag säger jag ju"
"HAHAHA... Eller hur?"
Två sekunder senare...
"Onsdag alltså"
-----

Alltså... sånt här händer mig dagligen. Sen kommer jag just inte på några bara för det just nu.
Påminn mig som sagt :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skrattade tills jag grät, på riktigt!

Gangsta sa...

HAHA
Vad KUL!!!
De som upplever det på riktigt tycker bara att jag är störd.
"VAFAN!! Lyssna!!" Säger de.

Anonym sa...

Haha, det är inte lätt...