25 februari 2009

Megatron


Vi hade blivit stammisar på en HipHop klubb som hette Esquinaso i Alicante.
Folk hälsade och kände igen oss redan efter ett par dagar för att vi hängde där i stort sett varje kväll.
En kväll var vi lite mer packade än vanligt. Riktigt, riktigt fulla var vi.

Musiken är i full gång tills det plötsligt blir helt tyst och det hörs en :
"Abbbbooouuuuuu!" från DJ båset innan nästa låt kör igång.
Där står vår vän DJ Megatron (som han kallade sig. Andra halvan utav vår Rapduo) inne i DJ båset och spelar.
Den riktiga DJn står utanför och knackar. Det här DJ-båset var typ som en balkong som stod över dansgolvet.
Han hade lyckats ta sig in i båset och låst ut DJ och stod nu och spelade skivor. Han var rätt så berusad så övergångarna var inte de bästa, men han spelade det HipHop som vi lyssnade på. Det var annars rätt så dansvänliga låtar som spelades. Inte för tunga låtar.
Varje gång som han hittade en låt som han tyckte om så hörde man honom skrika "Abbbbooouuuuuu!" Utav glädje över att ha hittat nåt bra.

Lite senare så hittar vi honom utanför på en trapp och är lite ledsen.
"Jag har blivit portad"
"Hur fan lyckades du ta dig in i båset?" Frågade vi.
"Jag skulle först bara önska en låt. Men spanien ligger 10 år efter, så jag frågade ifall jag fick kika på vad han hade. När han öppnade och släppte in mig, så hittade jag en massa som han vägrade att spela. Då fick jag storhetsvansinne, knuffade ut DJn och gjorde statskupp. Men visst var det bra musik där ett tag?"

Inga kommentarer: