20 februari 2009

Kundservice


Var på jobbet från 6 igår morse och hade slarvat med att gå och lägga mig i tid.
Så jag var helt död igår (Den här historien är alltså helt färsk).
Vi har en tjej på jobbet som är helt träningsgalen och springer runt med massa piller jämt. Kosttillskott och vitaminer.
Så jag kollar med henne ifall hon har nåt upp-piggande.
Så jag får två koffein piller som hon tar från sin lilla ask med en massa olika piller i alla möjliga färger. Det står ingenting på pillerna och hon säger:
"Det är såna från apoteket, så de är helt ofarliga".
Av en slump så gick jag på toa och tömde lite efter fem minuter och berättar om detta för några på jobbet några timmar senare.
"Jag var så sjukt trött imorse så jag fick två koffein piller. Fem minuter senare så gick jag och gjorde nummer två. Jag var lite rädd att hon tagit fel och gett mig laxeringsmedel".

Samtidigt som jag pratade, så satt jag och ringde till ett företag och deras kundtjänst svarar mitt i meningen. Jag trodde att det var en sån telefonsvarare som oftast brukar komma först och man måste trycka en massa val med knapparna.
Så jag fortsatte att prata tills meningen var klar och jag hör ett "hallå"...
Det är då jag hajjar att det inte är en telefonsvarare.

Så från att jag hör att hon svarar
"Kundtjänts Vivian?" (som jag uppfattade som en Välkommen till kundtjänst maskin... igen så skyller jag på min dåliga hörsel) tills att hon säger "hallå" så är det detta samtalet i hennes lur:

"Kundtjänst Vivian?"
"... Fem minuter senare så gick jag och gjorde nummer två. Jag var lite rädd att hon tagit fel och gett mig laxeringsmedel"
"Hallå?"
"öööhh.... Hej jag ringer angående lite reservdelar"


Hon lär ju nästan spruckit utav att försöka hålla sig för skratt för att hon var jävligt snabb på att korta av samtalet:
"Vad var det du hette... så ringer vi upp dig strax. Tack så mycket"
och sen säkert vikt sig av skratt.

De ringde upp två minuter senare.
"Ja... så du ville beställa reservdelar"

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahahahahahahaha, jag döööör, Jordis!! hahahahaha Du e BÄST!!!! hahahahahahaha Har jag sagt förresten att jag har rekryterat ytterligare en fan till dig & din blogg?? Daki, min galna serb kompis, du har henne på facebook, hon älskar din blogg också; she wants to be your homie too! HAHAHAHAHA :oD

Gangsta sa...

Vad trevligt!!!
Visst har jag aldrig träffat henne?

Nu hoppas jag att jag aldrig gör det. Bajs historier är liksom första intrycket som jag gör hos henne. Awkward!! HAHAHA

Anonym sa...

hahahahahahahahaha Lika bra att få undanstökat allt det negativa så man kan bara vara sig själv hahahahaha ;o)