27 februari 2009

Fredag


"Säg att du skojar?"
"Nä, det är sant!"
"Du skojar.... Du driver med mig?"
"Nä... HAHA jag skojar inte."
"Vafan! Jag måste kolla kalendern!"

3 timmar tidigare.

Jag skickar ett sms till en kompis som jag har pratat med tidigare på MSN.
SMS Jag: "Jag kommer klockan 22, är det okej?"
SMS Han: "Kan du inte komma tidigare? Då kan vi dricka några bärs och spela lite Guitar Hero innan"
SMS Jag: "Nä, det går ett tåg om en halvtimme och nästa går två timmar senare. Hinner inte med tåget som går nu"

Han ringer mig.
"Men var det inte imorgon vi skulle ut och ta ett par öl?"
"Nä, kan inte imorgon. Har bestämt annat."
"Jaha? Men kan vi inte vara hemma och spela spel bara och dricka?"
"Nä... sitta hemma kan jag göra här. Vi går ut istället"
"Ja, okej då. Jag vet inte om det är mycket som händer ikväll"
"Jooo... Det är lönehelg. Klart att det är folk ute"
"Okej... om du vill gå ut så visst. Vi ses vid tio"

Sen var jag tvungen att gå förbi jobbet innan jag tog tåget till Borlänge för att gå ut och festa.
"Laddad inför helgen då?" Säger en på jobbet.
"Ja, det blir jobba hela helgen. Men imorgon (lördag) ska vi rejva ju" (Det är rave party på g nämligen).
"Nä... det är på lördag. Det är torsdag idag"
"Nä... det är fredag. Jag ska till Borlänge ikväll och festa"
"Nä... det är torsdag idag. Det var onsdag igår"
"Nä... Det är fredag. Jag ska festa ikväll i Borlänge"
"Det är torsdag!"
"Säg att du skojar?"
"Nä, det är sant!"
"Du skojar.... Du driver med mig?"
"Nä... HAHA jag skojar inte."
"Vafan! Jag måste kolla kalendern!... Fan, det är torsdag ju!! Vad tänkte jag på? Jag har ju fixat mig i ordning. Rakat mig, gjort mig fin... Fan, jag måste ringa och avboka... Det är ju imorgon som jag ska festa i Borlänge!"
"HAHAHA Du är ju blåst!"

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahahahaha! åsna!

Gangsta sa...

typiskt mig hahaha
det här hände igår! Jag och micke!