21 februari 2009

U.F.O

UFO rapport.

Datum: Slutet på 90 talet nångång.
Plats: Malmö, Lindängen (?)
Tid: Nån gång mitt i natten.

Händelsens beskrivning:

4-5 ungdomar går ut och ska rasta en hund mitt natten. De stannar till vid nån gräsplätt och berättar spökhistorier.
En av ungdomarna är extra duktig på att berätta spökhistorier och lyckas skrämma upp de yngre ungdomarna.
Under tiden som de räknar stjärnfall så upptäcker de något i bland stjärnhimlen.
Ett ljus som rör sig uppe bland stjärnorna.
Det såg precis ut som en stjärna som rörde sig. Det var inge flygplan, för det var för långt borta utan såg mer ut som en stjärna som rörde sig i rak linje. Det var ingen stjärnfall heller. Utan såg ut som en stjärna som rörde sig. Uppskrämda ungdomarna trodde direkt att det måste ha rört sig om ett UFO då ingen annan förklaring fanns.
Återvänder hem i tron av att de sett ett UFO.

(Jag i alla fall tror ju på sånt och trodde stenhårt på att det måste har varit det. Så med tanke på stämningen efter spökhistorierna och sen att se det här ljuset röra sig, så gjorde det att hjärtat dunkade en aning hårdare. Glad var man ju lite också. Man hade sett ett UFO)

Förklaring:
Ej bedömbar
-----

UFO rapport.

Datum: Slutet på 90 talet nångång. En dag efter.
Plats: Malmö, Lindängen (?)
Tid: Nån gång mitt i natten igen.

Händelsens beskrivning:
4-5 ungdomar går ut och ska rasta en hund mitt natten. De stannar till vid nån gräsplätt och berättar spökhistorier.
Under tiden som de räknar stjärnfall, så upptäcker de något i bland stjärnhimlen.
Ett ljus som rör sig uppe bland stjärnorna.
Det såg precis ut som en stjärna som rörde sig. Det var inge flygplan, för det var för långt borta utan såg mer ut som en stjärna som rörde sig i rak linje. Det var ingen stjärnfall heller. Utan såg ut som en stjärna som rörde sig.
-Nä... stopp här...
...Vafan?? IGEN???
(Först går man ett helt liv utan att se ett UFO och sen ska man hitta två stycken i loppet av två dagar???!)

Förklaring: Den smarta i gänget (Jag) funderar lite. Eftersom det inte är ett flygplan. Den rör sig i rak linje. Ser ut som en stjärna, men blinkar inte. Ser exakt ut likadant som den på föregående kväll. Osannolikt att man hittar två UFOn på två kvällar. Resultatet blir då att det måste ha varit en satellit som ligger i kretslopp runt jorden och reflekterar solljuset så att den ser ut att vara en stjärna. Fallet avslutat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahahahahahahahahaha :oD Jag minns denna! hahahahahahahahahahahaha Andres & hans spokhistorier!!! hahahahahahahahahahaa & vi alla trodde ju stenhart att det var UFO... tills du figured it all out!! hahahahahahahahahahaha :oD

Anonym sa...

Forresten, det var inte Lindangen, det var Lindeborg (dar vi bodde) vid kullen om jag inte minns helt fel.. hahahaha Nu e den ju borta & varsta trafik dar istallet, med bron & allt. :o(

Gangsta sa...

Ja... så dålig som jag är på namn så är jag inte bättre på orter.
Borde bara ha skrivit "Nånstans i malmö" :P