20 februari 2009

Dörrvakter 3


Man har mycket att tacka till de där studenterna som sprang runt i sthlm och inte kom in någonstans och filmade det hela.
Utelivet förändrades verkligen för många efter det och vakterna blev bättre på att släppa in folk.
Men jag har fortfarande en del historier kvar :)

Man har varit med om vissa vakter som varit dåliga på matte.

"Hur gammal är du?"
"21"

"(20, 21, 22...) Tyvärr... det är 22 här"

"Var du tvungen att räkna högt?"

"Nä!... det gjorde jag inte"

"Förresten så finns det inget ålder som heter 22. Förstår ifall det är 18, sen 20 och sen 25 typ"
"Jo... det finns det... här är 22"

En annan:

"Tyvärr, ni är för fulla"
"Men vi har ju inte ens börjat dricka ikväll?"

"Nää... jag såg dig vingla på väg hit"

Detta var en gång som man hade fördel att man breakdansade.
Ställde mig händerna och retades
"Om jag var för full... skulle jag kunna stå på en hand? Slår vad om att du inte kan det ens nykter"

"Okej grabbar... ber då om ursäkt. Då tycker jag att ni kommer in och dricker er för fulla"
och så log han.
-----

Ska träffa en kompis inne på ett ställe som krävde lite vårdat klädsel. Själv då igen i baggys, sneakers, T-shirt (XL) och keps.
"Tyvärr... här gäller vårdat klädsel"
"Ja... men kolla in han då? Han har ju jeans och gympaskor och T-shirt" och pekar på en kille med vanliga jeans, gympaskor (Såna vanliga Nike joggingskor) och en vit JC-t-shirt.
"Du ser väl att det är skillnad på er klädsel"
"Jo... mina sneakers är fräschare, snyggare och dyrare. Mina jeans är av en dyrare märke och min T-shirt är inte köpt på HM, så den är nog dubbelt så dyr den också"
Vakten blev lite ställd där och stod lite tyst och tänkte. Hans vaktkompis:
"Är du inom musik branschen?"...
...fan vad folk undrar det...

Träffade ett par tjejer i Borlänge som trodde att jag var DJ och trodde att jag var i Borlänge för ett Gig.
"Nä... jag är bara här och festar"
"Jaha.. du har cool stil".
Inte alla hiphopers i dalarna ser ut som hiphopers i sthlm nämligen. Så visst sticker man ut ibland och det är kul.

I Sälen så trodde en snubbe att jag var en i Fattaru. Polarna tyckte att jag borde ha sagt ja och snyltat en massa gratis drinkar från mina "Fans". Men det hade varit pinsamt ifall nån kännt igen att jag inte är en i Fattaru och sagt
"Nä... det är inte alls du. Du är inte mulatt".

Men den här gången med vakten så låtsades jag:
"Ja... jag jobbar ju som producent åt warner här i sthlm. Men producerar mest Rock även om man inte skulle tro det. Håller just på just nu med ett projekt där vi har en grupp samer från norrland som blandar rock och typ sån där Enya musik. Skit sköna. Så det blir mycket resande i branschen."
Vakten öppnar repet:
"Den går bra den här gången. Du vet... vi har ju våra regler. Men kepsen får du lämna in i garderoben"


När man ändå ska ljuga så är det lika bra att överdriva. Desto mer konstiga detaljer man ger så mer trovärdigt låter det.
Skulle jag ljuga om att jag lagar riktigt mat hemma och inte värmer en findus matlåda i micron (HAHAHA) så är det klart att jag säger:
"Jag lagade idag schnitzel med bearnaisesås, kroketter och ärtor. Jag tänkte nästan bereda rödvinsås till schnitzeln, för jag älskar rödvinssås men det passade inte det här köttet tyckte jag. Kroketterna blev nästan vidbrända i ugnen för att den är lite sönder. Den värmer mera än den temperatur man anger. Men schnitzeln blev jättebra. Hittade den perfekta osten till den"
"Du värmde en Findus låda va?"
"Ja... klart... Vad tror du? HAHAHA"

Inga kommentarer: