10 februari 2009

O'learys



Kvällen kom då O'lerays slog upp sina dörrar på Heron City.
Min chef hade fått inbjudan och jag och en kille till, fick följa med.

Det var O'learys invigningen, så inte vem som helst hade blivit bjuden.
På den tiden fanns det en dokusåpa som hette "Radio" som gick på femman och deltagarna var även de, med på festen.
Snygga halvkändis tjejer :)
Även tjejerna från butiken Top Shop var där. Det var typ de enda snygga tjejerna på Heron City på den tiden.

Utanför O'learys så fanns det Redbull vagnar där de delade ut Vodka-redbulls gratis till alla gäster. Så jag och min kompis hängde där hela kvällen.
Jag gillar inte ens vodka-redbull men eftersom det var gratis så tänkte jag att jag skulle bli full på det.

Nån timme senare när man går runt och minglar så ser vi att alla brudarna springer runt med värsta stora Paraplydrinkarna.
"Shit, den måste ha kostat en del" säger min kompis till en av brudarna.
"Nä, kostar ju ingenting. Det är Open Bar i baren"

Dessa magiska ord... Open Bar.
Man dricker i stort sett som att det kan ta slut när som helst. Så man hetsar en massa innan de ångrar sig eller spriten tar slut.
För två snåla blattar som oss var detta farligt.
Där hade vi stått och kämpat med Vodka-redbulls hela kvällen, när vi kunde ha fått vad vi än ville från baren.
Jag ringer en polare som är bartender och frågar:
"Vad är den dyraste, dyraste drinken som finns?"
"Long Island Ice Tea, i stort sett en tio cl sprit"


Kvällen fortsatte med en massa Long Islands... gick vidare till några Tequilas och slutade med att jag var den första att kräkas på O'learys toalett i Heron City.
Invigning!

2 kommentarer:

. sa...

Va d inte på den här festen du kom och presentera mig för "Olle (eller whatever his face is) från EVROPOOOLITAN!"??? hahaha

Gangsta sa...

-Det här är Olle... Han jobbar på Ee uu rro po li tta nn :)