8 februari 2009

Ögonkontakt


Ibland har det hänt att man hamnat i bråk pga att man råkat tittat fel kille i ögonen för länge.
"Vad glor du på?"
"Vad glor DU på?" och allt det där klassiska.

Åkte tunnelbana och var på väg hem, minding my own business liksom.

Så får jag den känslan, när man vet att nån stirrar på en. Jag tittar upp och så sitter en sydamerikansk kille och glor. Jag glor tillbaka som typ "Vem är du, spån? Känner jag dig?".
Han tittar bort, så jag slutar glo också. Läser en Metro-tidning eller nåt. Men så kan man inte låta bli att titta upp för säkerhets skull, för att se ifall killen fortfarande tittar.
Jag tittar upp och helt riktigt... Han glor igen!
Lika fort som jag tittar upp så tittar han bort.
Jag hade jobbat och orkade inte hamna i bråk, så jag undvek att göra hela tittandet till ett jidder. Men på nåt sätt så blir jag ändå lite halvt irriterad på snubben som tittar. "Vafan vill han?".
Så jag är ju tvungen att kika ifall han fortsätter att stirra.

Så jag tittar upp, han tittar och så tittar vi bort. Vi leker den här leken några stationer. Tills han plötsligt ställer sig upp och börjar gå mot mig.
"Nä... bara det som fattades" Tänker jag och sätter på mig min Angry-man blick och gör mig redo för att hamna i tjafs.

Killen sätter sig framför mig och med fjolligaste tonläget som finns, så frågar han "Du är jättesöt, vad heter du? Var kommer du ifrån?"

Oj, jag hade verkligen tagit miste. Han måste ha trott att vi flirtade när vi satt och gav varandra blickar. Killen var ju gay.
Jag försökte ändå vara trevlig och svarade artigt på hans frågor och sånt. Sen när han skulle av så säger han:
"Skulle inte jag kunna få ditt..."
"näpp" Avbryter jag.
"Vi skulle kunna..?"
"Nejp"
"Kan vi inte..?"
"Neischhh"

"Jaha, okej. Hej då!", så steg han av tåget i Vårberg.
Inte lätt att vara så snygg ibland :-p

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahahahaha, nej, det e verkligen inte lätt! Du e rätt oemotståndlig! hhahahahaha Men vad du e go' & inte blir aggressiv som de flesta homo-fober som man känner! Du e en riktig man som e säker på sig själv!

. sa...

d e största komplimangen att bli påraggad av en person utav samma kön! Vi har bra gener helt enkelt! ;)