26 februari 2009

Tjuvringning



Det här var för typ 10 år sen då jag jobbade på den där elektronik-monterings firman.
Som sagt så var stillasittande inte ett jobb för mig. Så jag var oftast tvungen att springa runt och roa mig själv.

En kille på jobbet hade flickvän sen några år tillbaka och han hade berättat om en semester tjej som han hade träffat, men som han påstod inte hade gjort nåt med.
Vi tänkte driva med honom och få sanningen ur han.

En chilenare på jobbet och jag går in i ett annat rum som hade en telefon och ringer på hans mobil.
Men vår arbetskamrat svarar inte utan fortsätter att jobba. Vi kommer till hans telefonsvarare och lämnar ett meddelande:
"Det här är Dr Hanson från smittskyddsinstitutet. Vi måste tyvärr meddela dig att du är tvungen att gå och testa dig. En som du har varit med utomlands är tyvärr smittad och medgett ditt namn. Det vore bra ifall du kan kontakta oss på nummer 08-bla bla bla" och chilenaren härmade nörd-svenskan ganska bra.

Vi går och sätter oss på våra arbetsbänkar i anslutning till killen och det kommer ett sms i killens mobil.
"Sms?? har du inte mobilen avstängd på jobbet" säger vi lite störigt.
Han kikar på den och lägger ifrån sig den.
"Vem var det då?" Undrar vi.
"Ingenting, bara telefonsvarare typ"
"Men ska du inte lyssna och kolla då?"
"Nä... jag brukar inte lyssna på dessa ändå"

Vår skämt höll på gå åt pipan. Lite senare så tar han upp luren och lyssnar ändå. Vi iakttar.
Han lägger ifrån sig luren med an ganska allvarlig ansiktsuttryck och fortsätter att jobba.
"Var det nåt viktigt?" Undrar vi.
"Nä... ingenting"

Hela dagen gick och han var tyst hela dagen.
Verkade orolig ut och bara jobbade. Det var ju inte likt honom.
På slutet av arbetspasset så frågar vi:
"Har det hänt nåt? du har inte varit dig själv idag."
"Nä... ingenting"
"Men du sa att du inte hade gjort nåt med den där tjejen utomlands. Då är det inge fara ju"
"Men... hur?"
"HAHAHHAHAHHA Vad sa Doktorn? HAHAHAHA, Har du inte ringt upp? HAHAHAHA"
"Era jävlar!"

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jag har läst dina ordbajsar i typ två timmar snart, jag kan inte slita mig fast jag är skithungrig och trött. I cant keep up...

Gangsta sa...

Vad söt du är Hihihi TACK!

Anonym sa...

hahahahahahahahahaha KLASSISKT!! I loooooove practical jokes!!! hahhahahahahahaha :oD

Gangsta sa...

Katty... den där arbetsplatsen var ett stot skämt. Det kommer fler practical jokes.
:)