15 februari 2009

Uppraggad - Del ETT


Var ute på Goya i Gävle med några arbetskamrater.
Goya är gävles försök till stureplan och folk där är lite finare än annars.
Utom jag. Jag kom med t-shirt, baggys, gympaskor och keps.
Sånt påpekas ofta då vi gick ut med arbetskamraterna.
"Du kan inte springa runt med keps och gympaskor när du går ut förstår du väl? Lågskor och kavaj som gäller"

Jag gillar min stil. Jag tycker om att sticka ut. Speciellt på ett sånt ställe.
Jag gillar att folk har förutfattade meningar om vem jag är, när de ser mig på avstånd.

Vi hade varit där max 5 minuter. En kille går iväg och ska köpa första lagret öl, då det dyker upp en tjej från ingenstans och undrar:
"Vill du hångla?"
"Javisst" och så hånglar vi.

De andra står och fattar inte vad som händer. Han som gick iväg och köpte öl återkommer och utrycker sig:
"Va? redan? Vad händer?"
Jag vänder mig om lite kaxigt och svarar:
"Det är kepsen! Tjejer gillar kepsen".
Tror att kepsen blev rätt accepterad efter det här. Folk vill jämt låna den på dansgolvet för att locka brudar.
HAHAHA

4 kommentarer:

Anonym sa...

Japp Pablo, det är kepsen!
Jag vill minnas att jag själv provat den på Goyas dansgolv för länge sen haha =)

Anonym sa...

Jag går också ut i sneakers. Då slipper man iallafall ha ont i fötterna av klackskorna ;)

Anonym sa...

Ja, varenda jakla gang man gick ut var det ju nagon som tog av en kepsen och studsa runt pa dansgolvet (las: micke) ;)

Anonym sa...

hahahahahahahaha "Vill du hångla? -Javisst, & så hånglade vi" hahahahhahahahaha Bästa dialogen!! hahahahahahahaha