23 februari 2009

ZZzzZZzz

I gymnasiet, under en matematik lektion.
Läraren skrev en massa på tavlan och pratade en massa.

När nånsin kommer jag få användning utav detta? Tänkte man.

Det är inte som att jag lutar en stege nu i vuxen ålder och tänker pytagoras sats eller sinus cosus... "Okej... så det är såhär jag ska luta stegen"
eller är ute och handlar tomater och räknar ut volymen på dessa för att få så stora tomater som möjligt.

Men okej, han pratade och jag föll in i en djup sömn.

Är lite bitter på klasskamraterna för detta som kommer.
Jag vaknar och sitter ensam kvar i klassrummet. Lektionen var alltså slut och jag hade suttit där och sovit. Läraren torkar av tavlan och ser att jag vaknat.
"Var lektionen så tråkigt?"
Fan ta mina klasskamrater som inte väckte mig.

Inga kommentarer: