24 februari 2009

Kräk


Jag har druckit många tequilas i mitt liv.
Ibland så mycket att jag inte har kunnat känna lukten av tequila på ett år innan jag kunde våga ta en till.
På sistone har mina tequila-shots bestått utav Cranberry- Tequila Gold och pressad lime (Nebola).
Det är ont om barer som har tequila gold. Då blir det oftast improviserade Nebolas med vanlig vit tequila. Inte samma sak.
Se till då att pressa mycket lime i shotten. Det gör den surare och dämpar tequila smaken en aning.

En kompis som gillade Nebola efter att ha fått smaka, tjatar alltid om att ta såna varje gång som vi är ute.
Oftast blir det den improviserade varianten.
En kväll har han stuckit iväg till baren och återkommer med dessa shots.
Vi shottar. Det är alltså de improviserade... de lite äckligare.
Jag känner att den inte smakade riktigt.
"Vafan" Säger jag då med spriten upp i halsen och gör en sur min för att försöka hålla ner denna.
"Du glömde limen, din jävel"
"HAHAHA, jag tyckte väl att den smakade äckligt"
"Fan... du dödar mig" Krystar jag fram och har fortfarande kräket i halsen och en sur, bitter min.

Andas... andas... andas...
Vi är bland folk.
Inte fan vill man kräkas framför alla. Så jag kämpar.
Men då kommer den och jag biter ihop allt vad jag har och pressar läpparna så de blir supertäta.
(Ni vet vad jag menar... har ni aldrig försökt hålla emot en spya?)
Jag blir tvungen att svälja tequila uppstötningen men sätter i halsen och hostar till.
Jag hostar med munnen fortfarande stängd och käkarna i lås.

En stråle kommer ut ur min vänstra näsborre och kladdar ner en rand på min t-shirt.
"Fan... titta... jag kräktes en rand på min t-shirt"
Kompisen skrattar (Vänta du bara... jag ska nog få dig att "Rapa" nån gång. Rapa= kräkas på fjoll-språk. Internskämt)

Som tur så hände det just då att jag hade två T-shirtar på mig.
Det var såna Long-tees som man ska ha under sina t-shirts så att det sticker ut lite på ärmarna och nederdelen, för att komplementera färger så att det matchar resten av klädseln (Keps, skor eller nåt sånt).
Så allt som jag behövde göra var att gå och skölja bort strålen och sen byta plats på tröjorna så att den smutsiga hamnade under och stack ut i ärmarna och undertill.
Voilá!
Kvällen räddad.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, roligt inlägg att läsa :)
Har varit med om något liknande, var en utav de första gångerna som jag var ut på hotellet här i stan.... Blev riktigt snorfull redan innan vi kom in, vet inte hur jag lyckades ta mig förbi vakterna. Skitsamma iaf så känner jag hur spyan börjar komma, men det är fullt med folk så jag vill inte skämma ut mig första gången jag är ute på krogen, så jag håller igen och har asså spyan i munnen, sedan kommer det även en till. Så jag har så att säga 2 st kvar i käften, så lyckas hålla dom inne tills jag kommer in på toa och spyr ut dom i toaletten... :) Inte vidare fräschst, men hade ingen lust att spy ner hela stället å aldrig få komma tillbaka igen när man var där för första gången. Lite skämmigt, men men :)

Gangsta sa...

HAHA
Det där var ju nästan värre.
Det roliga är att jag inbillar mig att du är tjej... så blir det roligare.
Anonym?

. sa...

Det här hände ju för inte så längesen oxå!! hahahaha