13 februari 2009

Fredag den 13:e


Vill önska alla en lycklig fredag den 13:e och skriva lite om ämnet idag.
Har egentligen 1000 såna historier. Men man kommer inte på alla när man väl sitter här. Här är några stycken. Inte de bästa men de jag minns just nu i alla fall.
OTUR:

På väg till gymnasiet så var jämt min plats på bussen, näst längst bak till höger.
Alltid! Varje dag!
En dag så sätter sig min kompis på min plats och jag tar sätet bakom honom.
"Åååhh... här ligger en 500 hundring" säger han. Han som sitter på MIN plats!
Den borde ha varit min... min ...min! Det var min plats! Jag borde ha hittat den.
TUR:
Är på väg till jobbet en morgon. Det är nästan 1 vecka kvar till lön och alla är lite fattiga efter Jul och Nyår. Då ser jag vid en parkering att det ligger nåt som liknar en sedel på marken. Det ser ut som en 500-hundring. Men när jag plockar upp den så är det 4 femhundringar.
Tjoohoooo!!

OTUR:
Blev överkörd utav en buss 1998 i slussen då jag hade permiss från Lumpen. (Det är en historia värd att vänta på ifall du är intresserad av att höra om det). Höll i alla fall på att dö. Hamnade på sjukhus i en vecka och fick gå i gips i 2 månader. Höll på att få en tå amputerad. (Det låter egentligen värre än vad det var)
TUR:
Slapp göra klart lumpen och fick en massa försäkringspengar :)

OTUR:
Planet till New York var överbokad. De hade inte tillräckligt med platser för alla passagerarna.
TUR:
Man fick 400 dollar om man gick med på att ta en senare flyg :) Det betalade resan.

OTUR:
Jag hade plankat i 2-3 år på SL utan att ha åkt fast nån gång. Till sist så blev jag tvungen att börja köpa kort pga man var tvungen att ta buss till jobbet.
En dag ringer en kompis och vill låna lite Playstation spel från mig. Han bodde i Fittja så det var bara en hållplats. Jag glömde plånboken men struntade i det. En van plankare som jag borde inte ha problem med att planka en station.
Tåget kommer och det är lungt... inga kontrollanter. Hoppar av i Fittja och tar rulltrappan upp.
Uppe vid spärrarna så står det en armé utav kontrollanter och haffar alla som är på väg ut. Jag hinner inte vända heller för rulltrappan är redan på väg upp och de har sett mig.
Så får jag en liten lapp och fick böta 600 spänn.
Min polare skrattar åt mig, lånar mina spel och drar hem. Då jag ska in förbi spärrarna så visar jag upp lappen. För tydligen så stod det att man får åka klart sin resa efter att man åkt fast. Nånting sånt i alla fall. Men då blir jag inte insläppt för att när jag gick ut från spärrarna så räknades det som att jag avslutat min resa. Inga pengar hade jag heller.
Så jag fick prommenera hem.
TUR:
Åkte med tunnelbanan under mina plankar dagar. Men råkade somna. Jag väcks utav en kontrollant som petar på mig och frågar efter färdbevis. Min första reaktion är ju såklart att fly. Jag ser att dörrarna inte är helt stängda än så jag rusar mot dörrarna men hinner inte ut. Shit, vad pinsamt. Men sen minns jag att jag faktist har ett kort på mig. Morsan hade lånat mig sin månadskort. Jag var bara inte van att ha kort. Så jag ler lite, ger kontrollanten kortet och säger nåt i stil med:
"Jag missade min hållplats hehe".
Ville inte att han skulle tro att jag var störd eller nåt.

Berätta gärna på kommentarer om dina otur/tur historier! Ha en bra Fredag den 13e!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, så du bloggar du..Känner mej hedrad att jag fick höra "bli överkörd av bussen"historien hos Hanna:)
Du är förövrigt grym på att skriva, funderat på att bli journalist/författare/krönikör?
kram

Gangsta sa...

HEHE nä... blatte du vet. Ordförrådet är något begränsad :)
Sen har jag ett toppen jobb nu ju. Men för 30000 i månaden så blir jag lätt nya rosing. Kan tänka mig blondera mig på köpet HAHAHA

Anonym sa...

Blondera vad?

Gangsta sa...

Rövhåret... var annars har jag hår? HAHAHA