16 februari 2009

Dörrvakter - Tip Top


En sån där kväll som vi inte hade kommit in någonstans så hamnade vi på sveavägen.
Vår kompis säger då att han vet ett ställe som vi lätt kommer in på...

...Tip Top.

"Näää... fan. Vi vill ju träffa brudar, Inget sånt!"
"Nej nej... Jag lovar. Det finns skitmycket brudar här. Hur lätt som helst. Finns inge konkurrens"

Det här skulle bli min första gång ute på gay-klubb. Allt jag visste om sånt var det man såg i Polisskolan filmerna (Blue Oister Bar) och karnevalerna på Pride festivalerna. Jag förväntade mig mycket läder, tango och galna högljudda Brasilien karneval folk.

Så vi kommer fram och vakterna tittar på oss.
"Ni vet om vad det här är för ställe?"
Nu var man desperat. Vi hade inte ens kommit in på Kickis för att en av oss bara var 18 och så ska vi bli nekade på gayklubb på köpet.
"Men hur vet ni att vi inte är värsta BI då?" svarar min kompis.
Vakterna skrattar och de släpper in oss.

Faktist så var det inte alls så farligt där inne.
Men det kändes lite som att man fuskade. Som att man egentligen inte fick vara där.
Som att man snyltade på någons privatfest. Vi var de ovälkomna gästerna som trashar ett party.
Det var packat med folk, blandat tjejer och killar. Majoriteten killar. Men några tjejer faktist.

Vi sätter oss ner i en trång liten soffa.
Alla tre.
Trång soffa.
Så ni kan ju tänka er synen.

Alla vi var riktigt omatchande. Vi hade helt olika stilar. Till vänster om mig så sitter min breakdance kompis, som vid utgång gillade att ha finbyxor och tighta glansiga små t-shirts på sig som man t.o.m såg bröstvårtorna på. Helt annorlunda än vad han brukade ha på sig på träningarna.
Han sitter ihopkurad och fixar sitt hår. Skruvar på sina spikes.

Till höger så sitter en breakdance kompis storebror, som var lite mer av den snobbiga typen. Fina skjortor och fint slickat hår. Han sitter med benen i kors och håller i ett vinglas med lillfingret utstickande.
Jag sitter helt inklämd så att mina knän rör varandra och händerna på låren. Min hållning är långt ifrån maskulin i den sitsen.
Vilka försökte vi lura. I den där soffan var vi de fjolligaste på hela stället.

Han den snobbiga dröjde det inte länge för innan han började bli bjuden på drinkar, och senare fixade ett ragg (En tjej, man måste vara specifik här. För det kan misstolkas annars. Killar bjöd på drinkar... polaren haffade en snygg tjej).
Jag och min breakdance kompis försökte festa loss, men var inte tillräckligt avslappnade för att ha kul. Inte som vår tredje polare, så att vi lämnade honom där och tänkte försöka gå vidare någon annanstans.

Då vi kommer ut så är det ett gäng tjejer på väg in. Jag känner igen de från min klass i högskolan (Pluggade en termin högskolan, i väntan på att komma in på program. Det sket sig i längden eftersom jag började jobba. Livet som fattig student passade inte).

"Nämen! Heeeeej!" tjuter en av tjejerna som kände igen mig.
De hade aldrig pratat med mig tidigare i skolan.
"Titta tjejer!... kolla vem det är!"
"Nämen... Är DU här?" och så tittade de på dörrskylten. japp, det stod Tip-Top - Gaybar
Sen tittar de på min Vatos-Tightos kompis och säger:
"Vi ser att du verkar ha haft skoj... Hoppas du lämnade kvar nåt åt oss! hihihihi"
Och så skuttar de in... utan att jag ens hunnit säga ett ord.
Allt bara gick så fort, jag hängde inte med alls. Vad menade de?
"Höhö... de tror att jag är ditt ragg" Säger min kompis.
"NÄÄÄÄÄÄ, tror du?" Säger jag lite sarkastisk.

Man kan säga att så poppis som jag blev i skolan efter det, har jag aldrig varit hos tjejerna innan. Jag hade blivit en i gänget. HEHEHE

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dessa misslyckade aina-wannabes tror att de är secret-service agenter. Shit va spö dom har fått genom åren. Länkar till den kändaste och mäktigaste nedslagningen av parasiter, förlåt menar självklart vakter. http://www.sporthoj.com/forum/archive/index.php/t-136352.html

Gangsta sa...

HEHE nu ska vi inte vara såna. Kärlek! :)

Men historien om Bas Rutten och utekvällarna med Omar Bouiche är inte dåliga. Det har ju funnits gånger som man själv har blivit lite frustrerad.
Dogge bland annat, är en av de som råkat i lite tjafs med dörrvakter. Vad hette hon den där politikern då? Anna? Men där tyckte jag att det var rätt åt henne. Mer dörrvakt historier kommer... inte alla vaktupplevelser har varit negativa :)